تاریخ: ۲:۱۵ :: ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
تخلیه و بارگیری ۳/۳ میلیون تن کالا در بنادر امیرآباد و نکا

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از تخلیه و بارگیری بیش از ۳/۳ میلیون تن کالا در بنادر امیرآباد و نکا خبر داد.

محمدعلی اصل سعیدی پور گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امیراباد و نکا پارسال ۳ میلیون و ۳۲۳ هزار تن بوده که در مقایسه با سال ۹۹، افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

او می‌گوید: از این میزان تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن مربوط به تخلیه و یک میلیون و ۴۲۳ هزار تن شامل بارگیری می‌باشد.

سعیدی پور در ادامۀ تبیین عملکرد بندرامیرآباد در سال گذشته به افزایش ۲۲۸ درصدی میزان ترانزیت خارجی کالا از این بندر به کشور‌های حوزه سی آی اس اشاره و در سال جدید بر ضرورت هم افزایی بیشتر با کشور‌های حوزه دریای خزر جهت ترانزیت کالا به کشور‌های شرق آسیا، حاشیه جنوبی خلیج فارس و اروپا از طریق بندرامیراباد تأکید کرد.

او در تشریح اهداف بندرامیرآباد در سال جدید، افزایش میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۷ هزار میلیارد ریال و توسعه دولت الکترونیک از طریق راه اندازی مانیتورینگ کشتی‌ها را از مهمترین برنامه‌های این بندر در بخش بندری برشمرد و بر ارتقاء توان عملیاتی بندر با ساماندهی محوطه دپوی کالا‌ها و کاهش سرویس تایم عملیات تخلیه و بارگیری کالا تأکید کرد.

به گفته مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد هوشمندسازی علائم کمک ناوبری، افزایش سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت بندر و ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناور‌ها و تاسیسات بندری بخشی از مهم‌ترین اهداف دریایی بندرامیرآباد در سال ۱۴۰۱ است.

print

پاسخی بگذارید