گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۳۴ :: ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
۲۰۱ پروژه ارتباطی سیار و زیرساختی در گیلان بهره برداری شد

همزمان با سومین روز هفته دولت ۱۳۸ پروژه ارتباطی شرکت ارتباطات سیار و ۶۳ پروژه زیرساختی مخابرات منطقه گیلان به بهره برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این پروژه ها به خبرنگاران گفت: این پروژه ها در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در دسترسی تمامی شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و ضرورت افزایش پوشش آنتن دهی، لزوم نصب دکل و به روز رسانی سایت های ارتباطی به نسل های بالاتر توسط اپراتور همراه اول و توسعه شبکه انتقال، فیبر نوری و راه اندازی Wifi با حمایت مخابرات منطقه گیلان به بهره برداری رسید.

فرزاد توکلی با اشاره به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان با بهره برداری از این پروژه ها اظهار داشت: اپراتور همراه اول در بخش شهری و روستایی اقدام به ارتقاء تکنولوژی ۱۲۳ سایت به نسل سوم و چهارم در آستانه اشرفیه، اطاقور، بندر انزلی، چابکسر، رانکوه، رشت، رودسر، صومعه سرا، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، ماسوله و هشتپر و ۱۵ سایت جدید نیز در حوزه شهری و روستایی آستانه اشرفیه، رشت، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، هشتپر کرده است.

وی اظهار کرد: شرکت مخابرات گیلان نیز در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان اقدام به اجرا و توسعه شبکه کابل فیبر نوری در ۳۳ نقطه شهر و روستا، توسعه شبکه دسترسی با استفاده از کافو نوری در هفت نقطه شهری و روستایی و نصب و راه اندازی Wifi در ۲۳ نقطه شهری نموده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در حال حاضر اپراتور همراه اول با تعداد دو میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۸۵ درصدی نزدیک به ۹۰ درصد از مسیرهای جاده ای استان را تحت پوشش خود قرار داده است و مخابرات منطقه گیلان نیز با بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار مشترک تلفن ثابت و ضریب نفوذ ۴۰.۳۳ درصدی بیش از ۳۱۶ هزار مشترک اینترنت ثابت استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

توکلی ادامه داد: با توجه به شعار جهش تولید، امید است با راه اندازی، ایجاد زیرساخت و ارتقاء سایت های ارتباطی شاهد توسعه روزافزون، ایجاد اشتغال و رشد و شکوفایی اقتصاد استان باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان همچنین در ادامه همچنین از  بهره برداری از ۲۱ پروژه ارتباطی ایرانسل و رایتل طی امروز خبر داد و  گفت: با توجه به ضرورت افزایش پوشش آنتن دهی و لزوم نصب دکل های ارتباطی و به روز رسانی سایت های ارتباطی به نسل های بالاتر، اپراتور ایرانسل مبادرت به نصب ۲۰ سایت ارتباطی و اپراتور رایتل نیز اقدام به نصب یک سایت در استان کرده است.
وی افزود: اپراتور دوم در بخش شهری با نصب و راه اندازی دو سایت جدید با تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم در شهرهای آستانه اشرفیه و رشت و ارتقاء یک سایت به نسل سوم در شهر رشت نموده و در حوزه روستایی نیز با ارتقاء ۹ سایت به نسل چهارم در روستاهای بره پشت، تازه آباد، جنگ سرا، جیرگوابار، خیاط محله، داماش، سه شنبه، سیاهچال و لاپوندان به بهره برداری خواهد رسید.
توکلی تصریح کرد: در راستای این بهره برداری، اپراتور ایرانسل با نصب و راه اندازی هفت سایت جدید با تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم در بخش جاده ای، مسیرهای امامزاده هاشم به لوشان، رستم آباد به کلیشم، رضوانشهر به تالش، رضوانشهر به ماسال، سیاهکل به دیلمان، فومن به ماسوله و قزوین به رشت را تحت پوشش خود قرار داده است.
وی اظهار کرد: اپراتور رایتل نیز اقدام به نصب و راه اندازی یک سایت با تکنولوژی نسل سوم در بخش کومله از شهرستان لنگرود در راستای افزایش پوشش ارتباطی روستاهای این منطقه نموده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در حال حاضر اپراتور ایرانسل با یک میلیون و ۷۶۰ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۶۸ درصدی بیش از ۸۰ درصد از مسیرهای جاده ای استان را تحت پوشش خود و اپراتور رایتل با بیش از ۱۳۹ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۵.۴۳ درصدی بیش از ۶۰ درصد از مسیرهای جاده ای استان را تحت پوشش خود قرار داده است.
توکلی خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید باید در راستای به روز رسانی فناوری موجود، ایجاد زیرساخت ارتباطی جدید و ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات و افزایش بهره‌ وری صورت گیرد و در همین راستا این ۲۱ پروژه ارتباطی به بهره برداری رسید

print

پاسخی بگذارید