نگاه اقتصاد شمال به خطبه های نمازجمعه استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۱۵:۳۸ :: ۱۳۹۷/۱۲/۱۷
از توجه به تنظیم بازار تا وعده های خوش روحانی

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کردند.

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که   از جمله آن می توان توجه به بازار شب عید و تنظیم بازار ،اهمیت روز درختکاری و توجه به محیط زیست،هوشیاری در برابر توطئه دشمنان و اشاره سفر رئیس جمهور به استان گیلان  و عملیاتی شدن قول های داده شده را از مهمترین بخش های این خطبه ها خواند.

 

امام جمعه ساری :استقامت ایرانیان در مقابل ظلم جهان را به حیرت واداشته است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نورالله طرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : اعتقاد راسخ به خدا و سایر مقدسات موجب شده تا هموطنانمان به رغم ظلم و ستم هر روزه آمریکا و همپیمانانش همواره از ارزش های دینی پیروی کرده و تحت تاثیر یاوه گویی های بیگانگان قرار نگیرند.
وی گفت : آمریکا بداند که با افزایش تحریم ها نمی تواند ملتی را که برای استقرار نظام دینی از جان خود گذشته به زانو درآورده و مطیع امیال پلید خود کند.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری اضافه کرد : آنانی که با اعتقاد به برقراری رابطه با آمریکا شایعه قحطی سر می دهند بدانند که نمی توان ملتی را که پیرو قرآن و فرهنگی عاشورایی است به میز مذاکره کشاند و دستاوردهای ۴۰ ساله اشان را نادیده گرفت.
طبرسی افزود : به رغم مشکلات اقتصادی و اجتماعی شعار ‘ما می توانیم’ را سر داده و برای چله دوم انقلاب همچنان رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را استمرار می بخشیم.
او به ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمین تاکید کرد و گفت : با وجود بیش از ۵۰ کشور اسلامی می توانیم با همدلی آمریکا و نظام صهیونیستی را به زانو در آوریم.
امام جمعه ساری از برخی از سران کشور های اسلامی انتقاد کرد و افزود : آنانی که عنوان خادم الحرمین را به خود داده اند با دوستی با آمریکا و سایر دشمنان اسلام ، در واقع خائن الحرمین هستند.
وی ادامه داد : با وجود این خیانت کاران امروزه روز ایران اسلامی نماد مبارزه با استکبار جهانی و امید مظلومان جهان شده است.
طبرسی همچنین سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) را تبریک گفت و از این نهاد به عنوان یکی از مقدس ترین ادارات کشور یاد کرد.
عضوخبرگان رهبری از گرانی نیز به عنوان یکی از مشکلات بزرگ کشور نام برد و از عموم بازاریان خواست تا با سود کمتر موجبات خرید ارزاق عمومی را برای شهروندان فراهم کنند.

امام جمعه گنبد کاووس:مردم درختکاری و کمک به نیازمندان را فراموش نکنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی، درخطبه های نماز جمعه مردم گنبدکاووس گفت: کمک به نیازمندان در آستانه سال نو و نیز درختکاری و توسعه فضای سبز از آموزه های مهم دینی است که نبایستی مورد غفلت و فراموشی قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس در روزهای آینده، از گروه های مختلف مردم درخواست کرد تا در مراسم استقبال، وداع، تشییع و تدفین این دو شهید والامقام که از عصر فردا شنبه آغاز و روز یکشنبه پایان می یابد، شرکت نمایند.
حجت الاسلام ترابی به ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: تکریم و خدمت به خانواده های معظم شاهد به عنوان چشم و چراغ جامعه، باید همواره مورد توجه مردم و مسئولان قرار داشته باشد.
وی انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رییسی به ریاست قوه قضاییه ازسوی رهبری انقلاب را نیز تبریک گفت و از رییس جدید این قوه درخواست کرد تا به خواسته های رهبری که در حکم انتساب آمده، جامه عمل بپوشاند.
خطیب جمعه گنبدکاووس، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و در پیش بودن مراسم معنوی اعتکاف از عموم مردم بالاخص جوانان درخواست کرد تا ضمن بهره مندی از فضایل این ماه، در مراسم اعتکاف نیز حضور فعال داشته باشند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان نیز امروز در جمع نمازگزاران گنبدی با تبریک هفته منابع طبیعی، برلزوم مشارکت همگانی درحفظ و نگهداری از این ثروت های ملی تاکید کرد و گفت: تغییرات اقلیمی، بیایان زایی و کمبود آب شیرین از چالش های پیش روی امروز جوامع بشری است که تنها با اهتمام به حفظ منابع طبیعی می توان بر آنان غلبه کرد.
ابوطالب قزلسفلو افزود: در گلستان بویژه مناطق شمالی آن به دلیل ضعف پوشش گیاهی، خطر ریزگردها این استان را تهدید می کند که باید نسبت به تقویت پوشش گیاهی این مناطق اهتمام ویژه صورت گیرد.
وی اضافه کرد: طی سه سال اخیر از محل اعتبارات بیابان زدایی که به گلستان داده شد، اقدامات خوبی برای تولید نهال و بوته های بومی منطقه و کاشت آن در مراتع انجام شده اما این اقدامات بایستی با همکاری مردم و دامداران افزایش یابد.
قزلسفلو همچنین برلزوم ترویج فرهنگ درختکاری درمناطق مختلف گلستان ازسوی مردم تاکید کرد و گفت: آحاد مردم می توانند هر گونه تخریب یا تجاوز به منابع طبیعی استان را شبانه روزی به شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش نمایند.
به گزارش ایرنا، در پایان نمازجمعه این هفته نیز از سوی منابع طبیعی تعدادی نهال مثمر بین نمازگزاران گنبدی توزیع شد.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

امام جمعه رشت:برنامه های سفر رئیس جمهوری به گیلان عملیاتی شود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: امیدواریم که وعده ها، برنامه ها و اعتباراتی که از این سفر برای گیلان در نظر گرفته شده، اختصاص یابد و ما نیز وظیفه داشتیم تا مشکلات این استان به خصوص مشکلات رشت را به گوش اعضای دولت برسانیم.
وی با انتقاد از کمبود بیمارستان در رشت یادآور شد: متاسفانه رشت از لحاظ داشتن بیمارستان رتبه آخر را در کشور دارد و این در حالیست که اکثر مردم توانایی ندارند که در بیمارستان های خصوصی بیماران خود را بستری کنند و امیدواریم که با تاسیس و راه اندازی بیمارستان در رشت، این مشکل حل شود.
وی همچنین به مشکل پسماند رشت نیز اشاره کرد و گفت: مسئله پسماند یک فاجعه برای ما محسوب می شود و امیدواریم که این مشکل نیز با توجه به درایت مسئولان به زودی مرتفع شود .
نماینده ولی فقیه در استان گیلان به افتتاح راه آهن رشت – قزوین نیز اشاره و اظهار کرد: راه آهن رشت خوشبختانه افتتاح شد و قرار است که این راه آهن تا بندرانزلی و آستارا نیز امتداد یابد که امیدواریم این پروژه نیز به زودی انجام شود چون از لحاظ ورود سرمایه به گیلان و کشور تاثیر بسزایی دارد.
آیت الله فلاحتی همچنین گفت: انتصاب بجای سید ابراهیم رئیسی را به سمت رئیس قوه قضاییه تبریک می گوییم؛ او سال ها دارای تجارب گرانبهایی در دستگاه قضا می باشد.
وی افزود: امیدواریم که رخداد جدیدی در این دستگاه روی دهد و با آمدن رئیسی تحولی در این قوه ایجاد شود چون تسلط خوبی دارد و از طرف دیگر امیدواریم که دستگاه قضایی به آن خاستگاه مردمی برسد چون انتظارات مردم از این دستگاه بسیار زیاد است.
وی بیان کرد: متاسفانه تعدادی از افراد دور زدن را بلدند و گاهی اوقات بعضی از پرونده های مردم سالیان متمادی به طول می انجامد؛ بر این اساس قضات ما نیز فارغ از روابط سیاسی باید مستقل باشند و قانونی عمل کنند و تلاش وافری داشته باشند تا این دستگاه بسیار مهم به آن جایگاهی که مردم انتظار دارند ، برسد.

print

پاسخی بگذارید