تاریخ: ۱۴:۳۴ :: ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
ثبت بیش از ۴۱ میلیون تردد خودرو در جاده‌های مازندران

بیش از ۴۱ میلیون تردد خودرو از آغاز طرح نوروزی در جاده‌های مازندران ثبت شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: برابرآماربدست آمده از ۱۱۲ سامانه تردد شماری منصوب درمحور‌های استان مازندران از آغاز طرح نوروزی (۲۴ اسفند تا ۱۳ فروردین) بیش از ۴۱ میلیون و ۴۶۳ هزار تردد از انواع وسایل نقلیه به استان مازندران به ثبت رسیده است.

او افزود: در این بازه زمانی بیش از ۳ میلیون ۸۸۸ هزار وسیله نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان با استان‌های مجاور تردد داشته اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۲ درصد کاهش داشته است، به نظر می‌رسد که این کاهش تردد ناشی از واقع شدن ایام نوروز در ماه مبارک رمضان باشد.

جهانیان گفت: حداکثر انباشت وسایل نقلیه در استان بیش از ۱۱۱ هزار وسیله نقلیه و بیشترین انباشت مربوط به روز ۲ فروردین ۱۴۰۳ با انباشت بیش از ۵۱ هزار وسیله نقلیه بوده است.

او افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده کمی بیش از ۵۰ درصد کل تردد‌های انجام شده بین استان مازندران و استان‌های مجاور مربوط به محور‌های مواصلاتی با همسایگان جنوبی استان مازندران یعنی محور‌های کندوان، هراز و سوادکوه بوده است.

جهانیان گفت: با توجه به بررسی پلاک‌های مشاهده شده در استان مشخص شده است در حدود ۴۴ درصد مسافرینی که در استان ساکن شده اند (پلاک‌های ماندگار در استان) بین ۱ تا ۳ روز در استان اقامت داشته اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در خاتمه گفت: از این میزان سفر حدود ۲۷ درصد از آنها بین ۳ تا ۵ روز، ۱۳ درصد بین ۵ تا ۷ روز، بیش از ۱۵ درصد بین ۱ تا دو هفته و مابقی بیشتر از دو هفته در استان اقامت داشته اند.

در طی بازه زمانی مذکور پر تردد‌ترین محور‌های استان، رفت و برگشت محور‌های ساری- قائمشهر، آمل- محمود آباد، قائمشهر- بابل، بابل – آمل بود است.

print

پاسخی بگذارید