مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران خبرداد
تاریخ: ۲۱:۴۲ :: ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
خسارت هزار میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی مازندران

مدیر عامل آبفا مازندران از خسارت هزار میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،بهزاد برارزاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیل بخشی از تاسیسات آبرسانی در شهرستان‌های عباس آباد، چالوس، نور و بابل را تخریب کرد که بر اساس برآورد اولیه ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.

او افزود:بارش شدید و رگباری باران موجب وقوع سیل در مازندران شده و در شهرستان‌های غرب استان خساراتی به بار آورده که در شهر کلار آباد به علت تخریب بخشی از خطوط انتقال و شبکه توزیع با اقطار ۱۵۰ و ۳۰۰ درحال حاضر با افت فشار مواجه هستیم.

برارزاده گفت: طغیان رودخانه پلنگ آبرود موجب تخریب شبکه آبرسانی با اقطار ۱۱۰و۱۵۰ و قطعی آب حدود ۱۰۰ مشترک شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به خسارات سیل در شهرستان چالوس، افزود: بر اثر شدت سیل و تخریب جاده، لوله آب مجتمع زوات غرب شامل روستا‌های نجارکلا و کریم آباد به طور کامل تخریب شده که متاسفانه ۶۰۰ خانوار این مناطق با قطعی آب مواجه شدند همچنین به دلیل تخریب پایه پل سردآبرود و خسارت به لوله ها، آب آشامیدنی بخشی از روستای سردآبرود با ۲۰۰ خانوار قطع شد.

او از کدورت آب اسپی او نوشهر و چالوس و چشمه چاخانی هچیرود نیز خبر داد که موقتا از مدار خارج شده، ولی مشترکین این حوزه با تأمین آب جایگزین فقط با افت فشار مواجه هستند.

برارزاده در خصوص قطعی آب در شهرستان نور گفت: بر اثر طغیان رودخانه انگتارود، آب شرب ۷۰۰ مشترک روستا‌های میرنا، ایرکا و انگتارود قطع شده است و تخریب شبکه آبرسانی در روستای جوربند هم موجب کمبود آب برخی از نقاط روستا شد.

مدیر عامل شرکت آبفا مازندران از تخریب شبکه آبرسانی روستای امیرده با قطر ۱۰۰میلمتر در شهرستان بابل و قطعی آب شرب ۱۰۰ مشترک نیز خبر داد و افزود: تابلو برق چاه شماره ۱۴ شهر‌های گروه الف هم بر اثر وقوع سیل آسیب دیده که در کوتاهترین زمان وارد مدار شده است.

برارزاده گفت: تیم‌های عملیاتی درتمام نقاط و مناطق سیل زده مشغول رفع شکستگی‌ها و برقراری جریان آب هستند و خوشبختانه تاکنون آب آشامیدنی بسیاری از مناطق سیلزده وصل شده است و آب شرب بقیه مشترکین نیز تا ساعات آینده وصل خواهد شد.

او ضمن قدردانی از صبوری مشترکین در این لحظات بحرانی به مردم اطمینان خاطر داد که گروه‌های اتفاقات، تیم‌های واکنش سریع به همراه اکیپ‌های امدادی و فنی از لحظات اولیه وقوع سیل مشغول فعالیت و اقدامات لازم هستند و تا برقرای کامل آب شرب این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت ضمن اینکه با تانکر‌های سیار به مشترکین در مناطق سیلزده هم آبرسانی در حال انجام است.

print

پاسخی بگذارید