مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا اعلام کرد
تاریخ: ۱۶:۲۱ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
ساخت ۱۲ هزار و چهار صد قطعه نیروگاهی در داخل کشور

مهندسان کشورمان در دو سال گذشته ۱۲ هزار و چهار صد قطعه مورد نیاز نیروگاهی را در نیروگاه نکا طراحی و تولید کردند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال، نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا به اهتمام جدی نیروگاه در زمینه حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به بیگانگان اشاره کرد و گفت: با همت صنعتگران داخلی در دو سال گذشته ۱۲ هزار و چهارصد قطعه مورد نیاز نیروگاهی به شیوه مهندسی معکوس و با کیفیتی خوب و قابل رقابت با مشابه خارجی طراحی و تولید شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۸۵ هزار قطعه از سال ۱۳۹۰ تاکنون در این نیروگاه بدست متخصصان داخلی ساخته شده است، افزود: صد‌ها قطعه مورد نیاز نیز در کارگاه‌های داخل نیروگاه بازسازی شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا از تولید بیش از ۱۹ میلیارد و ۳۳۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در دو سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌ها و چالش‌های موجود، عمر بالا و فرسودگی تجهیزات بویژه در بخش واحد‌های بخاری نیروگاه، همکاران نیروگاه بی وقفه و با تمام همت و توان در حال تلاش هستند تا همه واحد‌های نیروگاه با حداکثر توان و ظرفیت بتوانند در خدمت شبکه برق کشور باشند.

ادبی فیروزجائی افزود: کارکنان این نیروگاه دو سال گذشته ۲۸ مرحله تعمیرات اساسی، میاندوره‌ای و بازدید‌های دوره‌ای در واحد‌های بخار و بلوک سیکل ترکیبی انجام دادند که در نتیجه این اقدامات در ۴ ماهه اول امسال، تولید واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش یافت.

او گفت: مجموع این اقدامات سبب شد تابستان سال گذشته رکورد جدیدی در تولید ۱۵ سال گذشته به ثبت برسد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با بیان اینکه مصرف سوخت گاز خواسته اصلی ما است، به کاهش چشمگیر مصرف سوخت مایع نیروگاه در پنج ماه گذشته اشاره کرد و گفت: بدلیل عمر بالای واحد‌ها و مزیت سوخت گاز نسبت به سوخت مایع، پیگیری‌های زیادی برای تخصیص کامل سوخت گاز به نیروگاه انجام شد و از اواخر خرداد ماه تاکنون همه واحد‌های نیروگاه نکا بطور کامل با سوخت گاز بهره برداری می‌شوند.

ادبی ادامه داد: مصرف سوخت مایع در نیروگاه نکا در این مدت صفر شده و سهم سوخت گاز در تولید انرژی کل نیروگاه از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

او از اتصال خط لوله انتقال سوخت گازوئیل به نیروگاه سیکل ترکیبی در سال گذشته به عنوان اتفاقی مهم یاد کرد و گفت: اتصال این خط به نیروگاه سبب افزایش ضریب اطمینان بهره برداری از واحد‌های گازی در ایام سرد و کاهش چشمگیر تردد تریلی‌های سوخت رسان در جاده‌های منتهی به نیروگاه شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اشاره به افزایش تولید و رفع مشکل تأمین آب مقطر و آب خام واحد‌های بخاری نیروگاه در آستانه پیک مصرف امسال افزود: در راستای برون رفت از بحران کمبود آب مقطر و آب خام مصرفی در واحد‌های بخاری طرح ابتکاری با خلاقیت کارکنان امور شیمی بخار انجام شد که در نتیجه آن کارکرد تصفیه خانه ۴۵ درصد افزایش و مصرف آب مقطر روزانه ۸۰۰ هزار لیتر کاهش یافته است.

ادبی ادامه داد: اجرای این طرح ابتکاری روزانه بیش از دوازده میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشته است.

print

پاسخی بگذارید