تاریخ: ۱۲:۲۸ :: ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
تعمیر پره‌های آسیب دیده توربین واحد یک بخار در ۶ روز

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا از تعمیرات غیر مترقبه و تعویض و ترمیم پره‌های آسیب دیده توربین واحد یک بخار در مدت ۶ روز خبر داد.

حسینعلی تازیکی مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: کارکنان معاونت تعمیرات با فعالیت‌های شبانه روزی و ایثارگرانه در جریان تعمیرات غیر مترقبه توربین فشار ضعیف واحد یک بخار در دمای حدود ۵۵ درجه محیط کار و رطوبت ۹۰ درصدی هوا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیرات واحد یک را انجام دادند.

او زمان معمول و مورد نیاز جهت انجام این فعالیت تعمیراتی در بخش توربین را حدود ۲۰ روز اعلام کرد.

تازیکی افزود: در حالت عادی و معمول برای چنین فعالیت‌های تعمیراتی با توجه به دمای بسیار بالای توربین و با احتساب زمان خنک کاری ۲۰ روز پیش بینی می‌شود.

او افزود: بدلیل وقوع این حادثه در ایام پیک مصرف تابستان و نیاز شدید شبکه برای تأمین برق مورد نیاز هموطنان، همکاران ما جهاد گونه و با دل و جان کار کردند و توانستند این فعالیت‌های سنگین تعمیراتی را با توانمندی، تعهد، سعه صدر و همت بالای خود و با بکار بستن شیوه‌های ابتکاری در مدت ۶ روز به سرانجام برسانند که با این کار رکورد تاز‌های در کارنامه درخشان خدمت رسانی صنعت برق کشور بدست کارکنان نیروگاه شهید سلیمی نکا رقم خورد.

تازیکی گفت: واحد یک بخار نیروگاه نکا با ظرفیت ۴۴۰ مگاوات بدلیل وقوع حادثه شکست یک عدد از پره‌های ردیف چهارم توربین فشار ضعیف و بالا رفتن پله‌ای ارتعاش یاتاقان شماره ۳، از مدار تولید خارج شده بود که بلافاصله طی جلساتی تخصصی، تمهیدات لازم برای تسریع درانجام تعمیرات، تعویض و ترمیم پره‌های آسیب دیده و به مدار آوردن واحد انجام شد.

واحد یک بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا، اولین واحد نصب شده این نیروگاه است که در دوم مهرماه ۱۳۵۸ بهره برداری و به شبکه سراسری برق پیوست.

print

پاسخی بگذارید