تاریخ: ۲۳:۴۰ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۵

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا از درخشش مهدی حسین نژادی و آرش جوهری در جشنواره منطقه ای خزر خبر داد.

شاپور تشرینی روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: فراخون جشنواره رسانه ای خزر اواخر سال گذشته ارائه و ۱۴۰ اثر از سه استان گلستان، مازندران و گیلان به دبیرخانه آن در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس ارسال شد و در نهایت ۱۷ اثر برگزیده شدند.

وی افزود: در بخش گزارش تحقیقی – تحلیلی اثر حسین نژادی از خبرگزاری مهر با تیتر “بازار آستارا با حضور اتباع آذری گرم شد/نوروز آذری با طعم شیرینی و آجیل ایرانی” رتبه سوم را به خود اختصاص داد و در بخش ویژه جشنواره گزارش جوهری از پایگاه خبری دیار میرزا با تیتر “جمع آوری ۸۰۰ کیلوگرم زباله از نوار ساحلی آستارا” رتبه نخست را کسب کرد.

وی بیان کرد: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های دریای خزر و آسیب های پیرامون آن برگزار و  داوری آثار از سوی دفتر مرکز مطالعات رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد و آثار برتر بعد از ترجمه به دبیرخانه جشنواره بین المللی رسانه ای خزر آستاراخان روسیه ارسال می شود.

تشرینی با اشاره به این که شهرستان آستارا از ظرفیت رسانه ای خوبی برخوردار است و پیش از این هم خبرنگاران آستارا در جشنواره های مختلف استانی و ملی رتبه های برتر را کسب کرده بودند ، ادامه داد: برگزیدگان جشنواره روز گذشته طی آئینی در نمک آبرود مازندران تجلیل شدند .

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و ۹ نشریه محلی و خبرنگاران ۶ خبرگزاری، دفترهای صداوسیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی در آن فعال است.

print

پاسخی بگذارید