تاریخ: ۱۱:۴۷ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
طراحی ۷ جزیره در دریای خزر/ نخستین شناور تفریحی در مازندران فعال شد

استاندار مازندران در مراسم آغاز بکار نخستین شناور تفریحی و گردشگری استان گفت: ۷ جزیره برای دریای خزر طراحی شده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حسینی پور استاندار مازندران در مراسم بهره برداری از شناور تفریحی ساحلی در بندر نوشهر گفت:۷ جزیره در دریای خزر از نوشهر تا رامسر طراحی شده است که هر کدام کاربری خاص خود را دارند و می‌تواند بزرگترین طرح گردشگری دریایی کشور  باشد.

او با بیان اینکه این طرح از یکسال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، افزود: مصوبات اولیه از دولت گرفته شده است و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

حسینی پور ادامه داد: مسئولان شهرستان‌های ساحلی با توجه به این طرح‌ها علاوه بر تلاش برای توسعه زیر ساخت‌ها باید افق ۲۰ ساله آینده را طراحی و برنامه‌های راهبردی خود را آماده کنند.

ایجاد خطوط گردشگری دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر
استاندرا مازندران  وجود بندر نوشهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بنادر کشور و جاذبه‌های فراوان در غرب مازندران شاخص گردشگری این منطقه را دانست و ادامه داد: این بندر در کنار فعالیت‌های اقتصادی و تجاری با راهبرد فعالیت‌های گردشگری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود: صنعت گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها است و نمی‌توان بدون توجه به زیر ساخت ها به توسعه صنعت گردشگری فکر کرد.

استاندار مازندران  با بیان اینکه در شهرستان نوشهر زیرساخت‌های گردشگری مانند خطوط جاده‌ای، هوایی و دریایی وجود دارد، گفت: در شهرستان‌های مازندران که هر کدام مزیت‌های خاص خود را دارند برای جذب گردشگر رقابت شکل گرفته است.

حسینی پور افزود: ایجاد خطوط گردشگری دریایی بین مازندران و کشور‌های همسایه با توجه به قابلیت‌هایی که در استان وجود دارد مزیتی است که باید از آن استفاده شود.

او ادامه داد: ورود و خروج گردشگران از کشور‌های حاشیه دریای خزر به مازندران با تقویت ظرفیت‌های موجود  امکان پذیر است.

استاندار مازندران با بیان اینکه از اقتصاد دریای مازندران نتوانستیم به اندازه ۱۰ درصد هم استفاده کنیم، ادامه داد:اقتصاد مازندران با توسعه اقتصاد دریا محور رونق خواهد گرفت به همین دلیل توسعه فعالیت‌های دریایی یکی از مهمترین راهبرد‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی پور  گفت: ۳۵ تا ۴۰ میلیون مسافر و گردشگر سالانه وارد این استان می‌شوند و برخی‌ها برای تجربه دریانوردی ارز از کشور خارج می‌کنند اما این فعالیت‌های دریایی در دریای خزر هم امکان پذیر است.

بررسی مجدد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری مازندران
حسینی پور  با بیان اینکه بندر نوشهر در لایحه‌ای منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران به عنوان هاب گردشگری منطقه آزاد مشخص شده است، گفت: اشکالی اخیرا شورای نکهبان گرفت که بلافاصله نمایندگان مجلی در حال برطرف کردن آن هستند و تا یک ماه آینده ابلاغ نهایی می‌شود.

استاندار مازندران افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در مازندران اتفاق منحصربفردی است که می‌تواند اقتصاد مازندران را متحول کند.

print

پاسخی بگذارید