تاریخ: ۱۴:۰۰ :: ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
افزایش سهم درآمدهای مالیاتی دولت بدون فشار به مودیان مالیاتی سنتی

وزیر اقتصاد گفت: سهم درآمدهای مالیاتی دولت بدون فشار به مودیان مالیاتی سنتی امسال از طریق کاهش فرارهای مالیاتی افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،سید احسان خاندوزی گفت: ما باید استراتژی کاهش درآمدهای نفتی را در دستور کار خود قرار دهیم و کاهش وابستگی به نفت از طریق درآمدهای مالیاتی داشته باشیم چرا که کل نظامات مالی از طریق کاهش و یا افزایش درآمدهای نفتی ممکن است، برهم بریزد.

به گفته او، در سیاست جدید درآمدهای مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۲ نه تنها بار مالیاتی بر دوش تولیدکنندگان را افزایش نداده ایم، بلکه با کاهش مالیات ابن بخش بخشی از دشواری و نگرانی های درآمدی آنها را برطرف کرده ایم.

به گفته وزیر اقتصاد، در سال ۱۴۰۱ هم با کمک مجلس این خط را پیدا کرده ایم و در بودجه سال ۱۴۰۲ با تصویب مجلس نرخ مالیات ۷ درصد برای بخش های تولیدی که زمینه ساز روند رو به رشد تولید در کشور می شوند، کاهش یابد و اندکی گشایش ایجاد خواهد شد.

خاندوزی ادامه داد: با سامانه های اطلاعاتی که ایجاد شده از فرارهای مالیاتی بخش هایی که هیچ باری از دوش اقتصادی دولت برنمی داشتند، جلوگیری شود و برخلاف اکثر کارکنان و کارگران دولتی حدود ۲ میلیون مودی مالیاتی جدید شناسایی شده و اخذ مالیات از این بخش صورت خواهد گرفت.

او می گوید: با این اقدام شاهد کاهش فرار مالیاتی خواهیم شد و درآمد مالیاتی سال آینده بدون فشار مالیاتی به مودیان مالیاتی سنتی حدود ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت و سهم هزینه های جاری دولت در این بخش افزایش خواهد یافت.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید