تاریخ: ۱۷:۴۷ :: ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
استاندار: ۶۰ درصد قشر بیکار مازندران تحصیل کرده هستند

استاندار مازندران با بیان این که، نوآوری در حوزه کسب و کار و حمایت از شرکت های دانش بنیان شاخص مهم توسعه مازندران محسوب می شود، گفت: ۶۰ درصد قشر بیکار استان تحصیل کرده هستند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،به نقل از ایرنا ،سید محمود حسینی‌پور روز یکشنبه در دومین جشنواره نوآوری کسب و کار در دانشگاه صنعتی بابل بیان داشت : مازندران باید از ظرفیت ممتاز دانشگاه صنعتی نوشیرانی بابل در حوزه های مختلف بهره مند شود.

وی با بیان این که، نرخ تحصیل کرده‌های بیکار در مازندران ۲۰ درصد از متوسط کشوری بیشتر است، افزود: ۶۰ درصد بیکاران مازندران تحصیل کرده هستند که متوسط کشوری این رقم ۴۰ درصد است.

استاندار مازندران اضافه کرد: باید دانشجویان ما مهارت آموزی را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه رونق کسب و کارهای نو ظهور و همکاری صنعت و دانشگاه این کاستی را جبران می کند.

این مقام مسوول با بیان این این که، در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به فناوری‌های جدید صورت گرفت، گفت: قبل از دولت سیزدهم مازندران یک مرکز رشد داشت و الان به هشت مرکز رشد افزایش یافته است.

حسینی‌پور ادامه داد: تا قبل از دولت سیزدهم در مازندران ۵۵۵ محصول دانش بنیان تولید می‌ شد اما این آمار در حال حاضر به ۶۶۳ محصول دانش بنیان رسیده است.

استاندار مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه مازندران یکی از محوری‌ترین استان‌های اقتصادی کشور است، توجه به علوم جدید که زمینه رونق کسب و کار را فعال کند، مورد تاکید است.

امنیت غذایی قدرت آفرین است

حسینی پور با اشاره به اینکه مازندران در حوزه کشاورزی از جمله استان‌های پیشرو کشور است، بیان داشت: ما برای ارتقای امنیت غذایی خود باید از فناوری‌های جدید در افزایش تولید و رونق صادرات استفاده کنیم.

استاندار مازندران با بیان این که، هرچه در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کنیم اثر بخش است، گفت: با استفاده از فناوری های نوین ما باید از حالت تولید سنتی خارج و در مدار حرفه‌ای کار کنیم.

به گزارش ایرنا، برگزاری جشنواره رویداد بینـــوکاپ ۱۴۰۲، در دانشگاه صنعتی نوشیروانی با هدف توسعه زیـــست‌بــــوم کسب‌وکار و نوآوری بوده که به دنبال شبکه‌سازی در سطح ملی و بین‌المللی و کمک به رشد هسته‌ها و کسب‌وکارهای فنــاورانه و نـــوآورانه است.

بخش‌های اصلی جشنواره بینوکاپ ۱۴۰۲ شامل شرکت در رویداد آموزشی و کارگاهی “بینوکمپ” به مدت هشت روز بوده که جهت تقویت مهارت‌ها و دانش تجاری‌سازی و توسعه کسب‌وکار، ویژه نوآوران و شرکت‌های فنآور و دانش‌بنیان به‌صورت حضوری، مجازی و همچنین هم‌اندیشی تعاملی “بینوتاک” در راستای تحلیل چالش‌ها و افق‌های پیش روی کسب‌وکارهای فناورانه و دانش‌بنیان برگزار شد.

از دیگر بخش های بینوکاپ می‌ توان به رویداد “بینولانژ” با هدف توسعه تعلاملات مربیگری و مذاکرات صنعتی (بی ۲ بی) طرح‌های برگزیده، مربیان و سرمایه‌گذاران نام برد.

رویداد نهایی “بینوپیچ” نیز در راستای تعیین گروه‌ها و طرح‌های برتر برای دریافت جایزه و معرفی به نهادها و گروه‌های سرمایه‌گذار برگزار خواهد شد. از رویداد نمایشگاهی “بینولند” باید گفت: این رویداد با محوریت تعاملات نوآوران، کسب‌وکارهای فناورانه و دانشجویان علاقه‌مند نوآوری و فناوری برگزار می‌شود.

همچنین آغاز فرایند دریافت ایده‌ها و طرح‌های کسب و کار ۱۱ تا ۲۰ مهر ماه بوده و تاریخ برگزاری جشنواره از امروز ۲۸ ابان ماه آغاز و به مدت سه روز در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می شود.

شکاف عمیق بین صنعت و دانشگاه که از آن به عنوان دره مرگ نام برده می شد بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم با ابلاغ سیاست های دانشگاه نسل چهارم که نیاز محور و کارآفرین است، سعی شد ارتباط صنعت با دانشگاه به عالی ترین شرایط ممکن برسد.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان تنها دانشگاه دولتی شمال کشور با ورود به صنایع بزرگ استان و گره گشایی از مشکلات آنها اجرایی کردن ایده و عمل را انجام داده است و برای نشر این تفکر که در حال حاضر ایده های دانشگاهی باید به سرمایه تبدیل شود با برگزاری جشنواره بین المللی اهمیت این موضوع را بیان می کند.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دارای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۶ دانشکده مهندسی شیمی، عمران، برق و کامپیوتر، مکانیک، صنایع و مواد و دانشکده علوم پایه با ۴۰۰ کارمند و عضو هیات علمی است. حدود ۳۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند.

print

پاسخی بگذارید