نگاه اقتصاد شمال به نمازجمعه های استان های شمالی
گروه: مذهبی / ویژه
تاریخ: ۲۲:۲۱ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
از یادآوری عاقبت صدام حسین  تا گرامی داشت مدرس و میرزا کوچک

تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می خوانیم:

سرویس سردبیری اقتصاد شمال: تریبون نمازجمعه های استان های شمالی همواره مکانی برای پرداختن به موضوعات روز سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی است این هفته نیز امام جمعه های سه استان شمالی به نکات پر اهمیتی اشاره کرده اند که می خوانیم:

پیروی از ولایت فقیه همواره ضامن پیروزی ما است

آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: نمونه این پیروزی را همگان در هشت سال دفاع مقدس دیدند و این درحالی بود که همه قدرت ها از صدام حسین حمایت می کردند و برخی از بزرگان به این نبرد نابرابر لقب جنگ جهانی سوم داده بودند.
وی گفت: خوشبختانه فرهنگ ولایی و شهادت طلبی جوانان ایرانی به کشور های منطقه سرایت کرده تا جایی که با دست خالی در مقابل ستمگران و زیاده خواهان ایستادند.
خطیب جمعه ساری از وحدت به عنوان اصل و اساس اسلام یاد کرد و افزود: فقدان این اصل مهم در برخی از کشورهای اسلامی موجب تعدی و تجاوز زورگویان و چپاولگران شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه عربستان سعودی به رغم ادعای اسلامی بودن دست در دست استکبار جهانی و صهیونیست غاصب نهاده و ناجوانمردانه بر کشور یمن می تازند و جنایات آل سعود و همکاری با نظام صهیونیستی که آرزوی نابودی اسلام را در سر می پروراند بدون پاسخ نخواهد ماند.
نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: عاقبت صدام حسین، محمد رضا شاه، حسنی مبارک باید برای کسانی که دل به آمریکا بسته اند درس عبرتی باشد و بدانند که دوستی با شیطان بزرگ سرانجام خوبی ندارد.
وی افزود: خداوند و ولایت فقیه بهترین پناهگاه در مقابل ستمگران هستند و ایران اسلامی با رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مردم خداجو امروز به حدی از اقتدار و عظمت رسیده که آمریکا و همپیمانانش جرات هیچگونه تجاوز و تعدید به این خاک مقدس را ندارند.

شهید مدرس و میرزاکوچک، ویژگی های مشترک برجسته ای دارند

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های های این هفته نماز جمعه رشت ایستادگی در مقابل سلطه جهانی را از ویژگی های این دو مرد بزرگ عنوان کرد و افزود: این دو انسان وارسته از جمله انسان هایی بودند که در مقابل سلطه جهانی، خم به ابرو نمی آوردند.
وی تصریح کرد: ملت ایران هم از نمایندگان مطالبه دارند که در مقابل قدرت های جهانی خم به ابرو نیاورند؛ امروز نمایندگان مجلس در مواجهه با سیاست های جهانی باید چنین تفکراتی داشته باشند و در برابر قدرت های ننگین جهانی اینگونه مقاومت کنند.
امام جمعه رشت با اشاره به جنگ نرم دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ادامه داد: این جنگ ، فاجعه بارتر از جنگ با اسلحه است چراکه به دل خانه ها می رود و جنگ نرم، موضوعی است که رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم توجه به آن تاکید کرده اند.
آیت الله فلاحتی اضافه کرد: دفاع از خانواده ایرانی فقط با سخنرانی و نگارش نیست و هنر باید میدان دار باشد و این موضوع، از مطالبات مردم است که همه می خواهند کار هنری، ارزش های اسلامی را حفظ کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری دشمنی های استکبار جهانی بویژه آمریکا با ملت ایران گفت: آمریکایی ها همواره عربده کش جهانی بودند اما امروز، ذلیل ملت ایران شده اند.
وی همچنین خواستار رسیدگی نهادها و دستگاه های مسئول به موضوع گرانی شد و افزود: لازم است بر بازار، به صورت جدی نظارت انجام شود چراکه با وجود پایین آمدن نرخ ارز و طلا، اجناس چند برابر به فروش می رسند.

جشنواره فرهنگ اقوام باعث نشاط اجتماعی مردم شد

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به دهم و یازدهم آذرماه به عنوان سالروز شهادت شهید مدرس و میرزاکوچک خان جنگلی گفت: این مردان بزرگ دارای ویژگی های مشترک برجسته ای بودند که باید الگو باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی درخطبه های نمازجمعه گنبدکاووس افزود: دشمنان نظام اسلامی با سیاه نمایی چنین القا می کنند که حکومت دینی ما با نشاط اجتماعی مخالف است و آن را به مسائل سیاسی ربط می دهد که این جشنواره توانست پاسخ خوبی به دشمنان بدهد.
وی اضافه کرد: علاوه بر جشنواره فرهنگ اقوام، حوزه ورزش و رشته هایی مانند والیبال و سوارکاری که درمنطقه ما سابقه زیادی دارد، نیز به نشاط اجتماعی جامعه کمک می کند که می بایست از دست اندرکاران این دو حوزه یعنی شهرداری و هیات سوارکاری گنبدکاووس قدرانی شود.
حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: توجه به رشته سوارکاری بدون دخالت افراد غیر بومی و نیز مسائل حوزه پرورش اسب، اصلاح نژاد و راه اندازی بانک ژن اسب ها می تواند به اقتصاد مردم این منطقه بسیار کمک نماید.

منبع:ایرنا

print

پاسخی بگذارید