تاریخ: ۲۱:۱۹ :: ۱۳۹۹/۰۷/۱۳

استاندار گیلان گفت: از فردا بازرسی و نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی و ادارات استان و برخوردهای قانونی به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و تضمین رعایت دستورالعمل های بهداشتی تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع عصر روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری گیلان افزود: ستاد ملی کرونا در ماه ها و هفته های گذشته متناسب با ضرورت ها دستورالعمل هایی را مشخص و به عنوان مصوبات قانونی ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه اعمال برخوردها و مجازات های قانونی برای اصناف در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از تذکر و اخطار تا پلمپ محل کسب و کار در نظر گرفته شده است، اظهار داشت:نظارت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مطالبه عمومی است و ما بر اساس گزارش ناظران و به منظور تضمین مراعات دستورالعمل ها، بازرسی ها را تشدید کرده و با موارد تخلف برخورد قاطع خواهیم داشت.

زارع با تاکید بر اینکه این موضوع به فرمانداران هم ابلاغ شده و موضوع تشدید نظارت ها از فردا به طور جدی در دستور کار دستگاههای مربوطه است، خاطر نشان کرد: نظارت بر رعایت دستورالعمل ها توسط ادارات دولتی، نهادهای انقلابی، موسسات عمومی، مراکز خدماتی در بخش های حمل و نقل باید به طور جدی انجام شود و هیچ چیز نمی تواند مانعی برای عدم رعایت دستورالعمل ها باشد.

وی با بیان اینکه بهانه هایی جون نبود یا کمبود ماسک هم در شرایط کنونی غیر قابل توجیه است، توضیح داد: فقط در هفته جاری یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد ماسک علاوه بر تولیدات گروههای جهادی، خانگی، کارگاهی و  غیره در استان گیلان تولید می شود و ماسک با کیفیت به وفور در سطح مراکز عرضه لوازم بهداشتی و داروخانه ها وجود دارد و از سویی استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی دستور قاطع ملی هم است هیچ مانعی نمی تواند موجب عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک شود.

وی تصریح کرد : اطلاع رسانی از نحوه و نوع برخوردهای قانونی و پلمب واحدهای متخلف و غیره نیز باید به سرعت انجام شود.

استاندار گیلان بیان داشت: تاکید مجدد بر رعایت دستورالعمل ها و نکات بهداشتی به عنوان مولفه مهم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، برای مقابله با این ویروس کمتر باید در اجتماعات باشیم و از تردد غیرضرور بپیرهیزیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه هفت ماه درگیر بیماری کرونا هستیم و در این مدت کادر درمانی بسیار زحمت کشیدند، اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین قدردانی ما از کادر درمانی است.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال آنباید مشارکت گسترده همه مردم را داشته باشیم،  خاطر نشان کرد: اینگونه نیست که این ویروس تنها توسط کادر بهداشت و درمان و وزارت بهداشت شکست داده شود به طور قطع باید همه مردم همکاری کنند.

وی با اشاره به اعلام برخی محدودیت ها در تهران برای پیشگیری از شیوع بیشتر و مدیریت وضعیت انتشار کرونا و احتمال حضور مسافران در استان گیلان تصریح کرد : از برپایی اجتماعات باید جلوگیری شود، برپایی کمپ ها و چادرها در پارک ها ممنوع است  وبه هیچ وجه اجازه برپایی چادر در هیچ نقطه ای از شهرها و روستاها داده نمی شود.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا در اربعین امسال هیچگونه راهپیمایی برگزار نمی شود، خاطر نشان کرد: راهپیمایی نه تنها به سمت مرزها انجام نمی شود بلکه مراسم راهپیمایی نمادین در استان در مسیر امامزاده ها در روستاها و شهرها به هیچ وجه برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری در قالب دسته روی و حرکت دسته جات هم ممنوع است، اضافه کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری اعلام کردند، عزاداری امام حسین (ع) به مناسبت اربعین در خانه ها انجام شود باید به این مهم توجه شود و اگر مراسمی هم برگزار می شود محدود با رعایت فاصله و دستورالعمل های بهداشتی انجام شود. از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما هم در این رابطه بهره گرفته شود.

print

پاسخی بگذارید