تاریخ: ۲۳:۱۵ :: ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
استیضاح شهردار بابل رای نیاورد

- نشست شورای اسلامی شهر بابل برای استیضاح شهردار این شهر شامگاه یکشنبه برگزار شد که پس از رای گیری اعضا، مهدی کیانی امیری در سمت خود ابقا شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر بابل، این نشست که با حضور همه ۹ عضو شورای اسلامی شهر بابل برگزار شد، استیضاح شهردار این شهر با چهار رای مخالف و پنج رای موافق رد شد.

اسیضاح شهردار بابل به ۶ رای موافق نیاز داشت اما حد نصاب قانونی را کسب نکرد و کیانی امیری همچنان در مسئولیت شهردار بابل باقی ماند.

اعضای شورای اسلامی شهر بابل که در ۱۹ مردادماه سال ۱۴۰۱ با ۶ رای موافق «مهدی کیانی امیری» را به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب کرده بودند بعد از ۲۰ ماه فعالیت شهردار بابل اواسط فروردین طرح سوال از او را مطرح کردند.

شورای ششم بابل نخستین بار چهاردهم شهریور ماه پارسال با پنج رای شکننده علی امانی را به عنوان نخستین منتخب خود به وزارت کشور معرفی کرده بودند ولی او نتوانست تاییدیه مورد نیاز را از این وزارتخانه کسب کند و در دستیابی به سکان شهرداری بابل ناکام ماند.

پرونده امانی پس از انتخاب در شورای شهر بابل به مدت ۷۴ روز بازمانده بود تا اینکه اعضای شورا ۲۵ آبان انتخاب نخستین شهردار دوره خود را باطل کردند تا بتوانند گزینه جدیدی را به وزارت کشور معرفی کنند.

استیضاح شهردار بابل رای نیاورد

سید قاسم دابوئیان دومین شهردار منتخب شورای ششم بابل بود که ۳۰ آبان سال گذشته با هفت رای موافق به وزارت کشور معرفی شد ولی تا اسفند ماه موفق به کسب تاییدیه این وزارتخانه نشد تا مانند منتخب نخست ناکام از رسیدن به پست شهرداری بابل، پرونده اش بسته شود.

اعضای شورای اسلامی شهر بابل ۹ اسفند ماه پارسال با ۶ رای شاهین کلانتری بنگر را به عنوان شهردار منتخب برای دریافت حکم به وزارت کشور معرفی کردند.

او ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری پس از دریافت تاییدیه وزارت کشور با برگزاری مراسم معارفه کارش را به عنوان نخستین شهردار دوره ششم شورای شهر آغاز کرد، اگرچه تا پایان کارش تنها سه ماه فاصله داشت و بعد از دو هفته پس از برکناری او، کیانی امیری به عنوان جایگزین انتخاب شد.

کیانی امیری متولد ۱۳۵۱ و از بدنه شهرداری بابل است، او که مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی دارد، از ۲۴ سال پیش تاکنون در شهرداری بابل حضور دارد و در سمت های مختلف از جمله به عنوان معاون اداری مالی شهرداری، شهردار منطقه ۲، شهردار منطقه یک و معاون خدمات شهری انجام وظیفه کرده است.

وی همچنین چهارمین شهرداری است که در دوره کمتر از یک ساله فعالیت شورای ششم بابل به عنوان شهردار انتخاب شده است.

شهرستان بابل ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر آنها در شهر بابل ساکن هستند.

print

پاسخی بگذارید