تاریخ: ۶:۴۵ :: ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
اعتراف به مافیای قاچاق

رئیس جمهوری گفت: نیروهای اطلاعاتی باید عناصــری که قاچاق سازمان یافتــه مــی‌کنند و دست‌های پشت پرده در این خصوص را شناسایی کنند.

آرمان ملی نوشت: سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان بازدید از انبارهای سازمان امول تملیکی در بوشهر بر ضرورت مقابله با قاچاق سازمان یافته و جریان مافیایی پشت پرده در این خصوص تاکید کرد. وی بیان کرد: یکسری از افراد دستگیر و با آنها برخورد و اموالی از آنها گرفته می‌شود اما اینها جزء عوامل پشت پرده نیستند و باید بتوانیم جریان مافیایی قاچاق را در این مسیر شناسایی کنیم.

رئیسی اضافه کرد: از همکاران می‌خواهم به خصوص در بخش‌های اطلاعاتی این مساله را بررسی و مافیای قاچاق را شناسایی کنند. وی با بیان اینکه آوردن کالایی از سوی یک نفر در قالب شناور و یا کوله بر مساله اصلی ما نیست گفت: مساله ما بحث قاچاق سازمان یافته است یعنی جریان مافیایی قاچاق باید مورد بررسی قرار گیرد. رئیس جمهوری از مرجع قضایی خواست این پرونده‌ها خیلی سریع تعیین تکلیف شود. رئیسی یادآور شد: گذشت زمان برای اموال هم برای دولت و هم برای صاحب کالا (اگر قرار است مسترد شود) به طور حتم خسارت است. وی ادامه داد: وضعیت انبارهای اموال تملیکی تصویر زیبایی نیست و باید این مشکل ساختاری برطرف شود. رئیسی گفت: در یک ضرب الاجل سه ماهه اصلاح ساختار و کاهش سریع موجودی انبارهای سازمان اموال تملیکی باید در کشور کلید بخورد. رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت امروز جمعه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

رئیسی در این سفر یکروزه از سوی وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، نفت،اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ، معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می شود. بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی ، نخلستان‌های اهرم و موزه شهید رئیس علی دلواری از جمله برنامه‌هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داده است. رئیس جمهور همچنین پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد. رئیسی، افزود: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی‌های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته‌ای مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی است. وی بیان کرد: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم. رشد و توسعه معنادار دانش هسته‌ای، ارتقای سطح سایر فناوری‌ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود در حال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید می‌کند و این میزان، در فازهای توسعه‌ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند. رئیسی تصریح کرد: تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم. رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت مشخص شدن وضعیت اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی گمرک، برای تعیین تکلیف اجناس موجود در انبارهای گمرک استان بوشهر مدت زمان سه ماهه تعیین کرد.  به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از انبارهای اموال تملیکی گمرک استان بوشهر، گفت: لازم است قوه قضاییه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها در سه ماه آینده برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

print

پاسخی بگذارید