تاریخ: ۲۱:۴۵ :: ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت تا آخر آذر پرداخت می‌شود

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: با مصوبه امروز شورای عالی بورس نیمی از سود سهام عدالت برای دارندگان این سهام تا پایان آذر پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون، در مورد جلسه امروز شورای عالی بورس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد، گفت: در این جلسه سه موضوع مهم در مورد سهام عدالت مورد تصویب قرار گرفت.

وی گفت: اولین مصوبه این بود که برای زمینه‌سازی در باز شدن نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت در بورس نیاز به برگزاری مجامع استانی این شرکت‌ها است که در اولین گام قرار شد، مجمع استانی برای خراسان شمالی و زنجان به صورت آزمایشی تا دو ماه آینده برگزار شود و مجامع بقیه استان‌ها هم به ترتیب برگزار خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون همچنین گفت: مصوبه دوم شورای عالی بورس امروز در مورد برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی شهرستانی سهام عدالت بود که مقرر شد، از امروز مجامع این استان‌ها با نصاب حداقل ۲۰ درصد اعضای شهرستانی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت برگزار شود که بعداً منتخبان این مجامع بتوانند در مجامع شرکت‌های استانی سرمایه‌گذاری عدالت حق رای داشته و حضور پیدا کنند.

رئیس اتاق تعاون ایران همچنین در مورد مصوبه سوم شورای عالی بورس گفت: قرار شد برای تقسیم سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر مربوط به سال ۱۴۰۱ امسال هم در دو مرحله پرداخت شود که در مرحله اول سودهایی که از شرکت‌ها جمع‌آوری شده حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که بین ذی‌نفعان سهام عدالت تقسیم می‌شود و برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی ۶۰۰ هزار تومان در مرحله اول سود پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بقیه سود سهام عدالت به تدریج از شرکت‌های سرمایه پذیر وصول می‌شود. تا پایان سال جاری به حساب ذی نفعان پرداخت خواهد شد.

عبداللهی همچنین در مورد مصوبه دیگر شورای عالی بورس گفت: شرکت های تعاونی سهام عدالت شهرستانی طی دو سه سال گذشته مطالباتی دارند که قرار شد از ۲۰ آذرماه بخشی از این مطالبات به صورت علی‌الحساب از سوی سازمان بورس پرداخت شود و بقیه مطالبات هم با دریافت صورت حساب تسویه شود.

رئیس  اتاق تعاون ایران تأکید کرد: پرداخت سود سهام عدالت به صورت متمرکز و از طریق سامانه سجام و روش‌های غیرحضوری مانند سال گذشته انجام می‌شود. تاکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌ها وصول شده که این مبلغ تا آخر آذرماه پرداخت می‌شود و بقیه سودها هم تا پایان سال وصول و به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود.

در حال حاضر حدود ۴۹ میلیون نفر دارای سهام عدالت هستند که سه دهک پایین جامعه شامل مشمولان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و دیگر اقشار کم‌درآمد سهام عدالت اسمی به مبلغ یک میلیون تومانی دارند. بقیه مردم سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارند که سود ۶۰۰ هزار تومانی برای این دسته از سهامداران است و بخشی از سهامداران سهام ۴۸۰ هزار تومانی و بقیه نیز به ارزشهای پایین‌تر در اختیار دارند که بخشی از سود (۵۰ درصد) همه سهامداران سهام عدالت به تناسب تعداد سهم تا پایان آذرماه پرداخت می‌شود و بقیه ۵۰ درصد دوم سود نیز تا پایان اسفندماه سال جاری پرداخت خواهد شد.

print

برچسب ها:

پاسخی بگذارید