تاریخ: ۱۱:۲۱ :: ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
اعطای تسهیلات کم‌بهره به تولید‌کنندگان مشاغل خانگی بهشهر

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اعطای تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان مشاغل خانگی شهرستان بهشهر خبر داد.

مهدی ایزدی سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اعطای تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان مشاغل خانگی شهرستان بهشهر خبر داد و گفت: این تسهیلات حمایتی در راستای اشتغال پایدار، حمایت از تولید به هنرمندان صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد.

او با بیان اینکه این تسهیلات در زمینه تهیه مواد اولیه، خرید تجهیزات و ملزومات لازم برای استمرار و تولید هنر فاخر صنایع‌دستی اعطا می‌شود، افزود: با تمهیدات انجام‌شده افراد واجد شرایط شناسایی و با طی فرآیند بازدید و تکمیل مدارک به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

ایزدی همچنین از استقرار و چیدمان غرفه چهار صنعتگر حوزه صنایع‌دستی مازندران از شهرستان بهشهر در نمایشگاه کشوری با موضوع آینده‌سازان در پارک ارم تهران در کنار هنرمندان و صنعتگران بیش از ۲۰ استان از سراسر کشور خبر داد و گفت: یکی از شاخص‌های قابل توجه شهرستان بهشهر صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی است که به عنوان یک محصول گردشگری شناخته می‌شود.

او افزود: خوشبختانه بهشهر از جمله مناطق استان است که کارگاه‌های صنایع‌دستی در آن فعال می‌باشد و در کنار کمیت از کیفیت خوبی برخوردار است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: پویایی صنایع‌دستی و رونق دوباره آن به عنوان یک کسب و کار بومی و محلی یکی از اهداف حوزه صنایع‌دستی به شمار می‌آید.

print

پاسخی بگذارید