تاریخ: ۱۵:۵۲ :: ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
فراخوان دومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه مازندران

دومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه مازندران اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،میرمحمدی مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران- ساری گفت: دومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه که به مناسبت هفته منابع طبیعی سال ۱۴۰۲ در دست انجام است با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های رسانه‌های مازندران در اشاعه، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت، احیا، توسعه، اصلاح و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و اهمیت آبخیزداری برگزار می‌شود.

دبیر دومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه مازندران-ساری، افزود: دبیرخانه اجرایی جشنواره از روزنامه‌نگاران، نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی مجاز و دوستداران طبیعت دعوت می‌کند تا آثار خود را براساس محور‌ها و بخش‌های اعلام شده به دبیر خانه ارسال کنند.

میرمحمدی بخش ویژه این جشنواره را «طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و شعار سال مهار تورم و رشد تولید در حوزه منابع طبیعی» اعلام کرد و ادامه داد: بخش‌های موضوعی هم شامل پیشگیری از تخریب منابع طبیعی (حریق جنگل‌ها ومراتع، تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان و بوته کنی) کارکرد‌های منابع طبیعی در زندگی روزمره، جنگلکاری و جنگلداری و زراعت چوب، مدیریت و بهره برداری از مراتع و توسعه گیاهان دارویی، آبخیزداری و آبخوانداری (کنترل سیلاب‌ها و مهار هرز آب ها، فرسایش خاک و کمک به تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، مراتع و گیاهان دارویی، جنگل‌های هیرکانی (تهدید‌ها و فرصت‌ها)، نقش جوامع و بهره برداران محلی، نقش مردم، رسانه ها، مسوولان و قانونگذاران در حفاظت از منابع طبیعی، قاچاق چوب، مبارزه با تخریب و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی منابع طبیعی، پیشگیری از تخریب منابع طبیعی، یگان حفاظت و جنگلبانان است.

او گفت: فعالان رسانه‌ای دارای مجوز استان در حوزه مکتوب اعم از نشریات استانی، سرپرستی‌های نشریات سراسری و نیز خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری جهت شرکت در این جشنواره می‌بایست آثار خود را در بازه زمانی ابتدای فروردین ۱۴۰۲ الی ۲۰ بهمن ماه امسال به دبیرخانه جشنواره در روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران-ساری از طریق پیام رسان ایتا به آدرس @ maz_sari_frw ارسال کنند.

میر محمدی با تاکید بر اینکه مهلت ارسال آثار جشنواره تمدید نخواهد شد، افزود: آثاری پذیرفته می‌شود که نام صاحب اثر قید شده باشد و افرادی که آثار آن‌ها با نام مستعار و کد ثبت می‌شود باید به تایید مدیر مسئول رسانه رسیده باشد.

مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری مازندران-ساری، ادامه داد: این رخداد رسانه‌ای در قالب‌های گزارش، تیتر، خبر، مصاحبه، عکس، اینفوگرافی، کلیپ (نماهنگ) و گزارش ویدئویی، است و هر شرکت کننده مجاز به ارسال ۴ اثر می‌باشد و در انتخاب بخش‌ها محدودیتی وجود ندارد.

او با بیان اینکه مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز رسمی در کشور امکان شرکت در جشنواره را ندارند، افزود: هر متقاضی در هر بخش الزاماً سه اثر را بارگذاری کند در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

دبیر دومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه مازندران-ساری، گفت: پس از جمع اوری آثار در مهلت یاد شده و انجام داوری از آثار برتر همزمان با هفته منابع طبیعی، تجلیل خواهد شد.

میر محمدی متذکر شد: تعداد اعضای شرکت کننده در بخش‌های مختلف جشنواره، رتبه بندی خواهند شد به این صورت که بالای ۱۵ نفر شرکت کننده، نفرات اول، دوم و سوم انتخاب خواهد شد، ما بین ۱۰تا ۱۵ نفر شرکت کننده، نفرات اول و دوم انتخاب، بین پنج تا ۱۰نفر شرکت کننده، فقط یک نفر انتخاب می‌شود و تعداد آثار کمتر از مقدار تعیین شده در بخش‌های دیگر ادغام یا حذف می‌شود.

نخستین جشنواره “منابع طبیعی و رسانه” در هفته منابع طبیعی ۱۴۰۱ برگزار شد و از ۱۰ برگزیده و منتخب جشنواره با اهداء تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه تقدیر بعمل آمد.

print

پاسخی بگذارید