طرحی که ۱۰ سال روی زمین ماند
تاریخ: ۱۳:۵۰ :: ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
انتظار دریافت تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرای فاضلاب ۵ شهرمازندران

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مازندران با اشاره به اینکه میانگین جمع آوری فاضلاب شهری استان درمقایسه با میانگین کشوری پایین است، گفت: انتظار مردم ۵ شهرستان مازندران برای عملیاتی شدن اجرای فاضلاب شهری ازمحل تسهیلات بانک توسعه اسلامی بیش از ۱۰ ساله شده است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،بهزاد برارزاده در حاشیه افتتاح یک طرح توسعه آب رسانی در شهرستان آمل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: همه پیگیری‌های اداری و رفع دغدغه‌های بانک توسعه اسلامی برای پرداخت تسهیلات ازسوی شرکت آبفای مازندران و کشور انجام شده و آنها هم منتظر درخواست ضمانت از بانک مرکزی ایران برای واریز تسهیلات به ایران هستند.

وی میزان تسهیلات درخواستی مازندران برای اجرای طرح فاضلاب در این استان را حدود ۲۶۵ میلیون یورو اعلام کرد و ادامه داد: در سفرهفته گذشته وزیراقتصاد ودارایی به شهرستان بابل، موضوع ضمانت بانک مرکزی ایران به بانک توسعه اسلامی برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز آبفای مازندران مطرح و  وزیراقتصاد و دارایی نیز برای کارگشایی و دادن این ضمانت بانک مرکزی دستور ویژه داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، با بیان اینکه تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای اجرای فاضلاب در پنج شهرآمل، قائم‌شهر، محمودآباد، تنکابن و رامسر درخواست شده است، تصریح کرد: درصورت دریافت این تسهیلات که برای سال ۱۴۰۲ امیدواری زیادی هست، پیش‌بینی می‌شود حداقل تا ۶۵ درصد حجم عملیات اجرای طرح فاضلاب شهری در پنج شهر استان پیشرفت کاری داشته باشد.

 درخواست تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی برای فاضلاب شهرآمل

برارزاده، با اشاره به اینکه علاوه بر تسهیلات بانک توسعه اسلامی برای فاضلاب شهری آمل، نماینده مردم آمل در مجلس نیز درخواست پیگیری برای تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی دیگر برای اجرای طرح فاضلاب در این شهر را نیز داشته است، گفت: البته بخش زیادی از فرایند اداری پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی به شهرآمل انجام شده ومی‌توان گفت درصورت پرداخت شدن هم تسهیلات بانک توسعه اسلامی و هم تسهیلات داخلی به اجرای طرح فاضلاب شهرآمل، سال‌ها عقب ماندگی این شهر برای تکمیل طرح جمع آوری فاضلاب شهری جبران خواهد شد.

وی افزود: درحال حاضر اجرای طرح فاضلاب در۵ شهرآمل، قائم‌شهر، محمودآباد، تنکابن و رامسر کمتر از ۱۰ درصد انجام شده و کمبود منابع اعتباری و اختصاص کم آن از مشکلات تاخیر فاضلاب شهرستان دراین سال‌ها بوده است.

برارزاده اضافه کرد: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل اجرای طرح فاضلاب در شهرهای بابل، ساری، نوشهر و چالوس مصوب شده که در سال آینده فرایند اجرای آن پیگیری و مردم این شهرها ازمزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

 کمتر از ۱۸ درصد جمعیت شهری مازندران زیرپوشش طرح فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مازندران، با بیان اینکه درحال حاضر کمتر از ۵.۱۸ درصد جمعیت شهری این استان زیر پوشش طرح جمع آوری فاضلاب شهری هستند، تصریح کرد: در صورت پرداخت تسهیلات پیش‌بینی شده اعتباری به شهرهای استان، پیش‌بینی می‌شود که میزان جمع آوری فاضلاب شهری مازندران به بیش از ۶۰ درصد افزایش یابد.

print

پاسخی بگذارید