استاندار گلستان
تاریخ: ۱۴:۱۲ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۰

استاندار گلستان گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به میمنت دهه فجر 2 هزار و 811 طرح عمرانی در این استان افتتاح و یا عملیات ساخت آن آغاز می شود.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی اظهار داشت: برای این طرح ها 2 هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار هزینه یا اختصاص یافته که با اجرای آن 6 هزار و 824 فرصت شغلی در بخش های مختلف استان ایجاد می شود.
وی همچنین بیان کرد: 657 طرح عمرانی همزمان با حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت در گلستان با 23 هزار میلیارد ریال افتتاح و عملیات ساخت 32 پروژه زیرساختی با اعتبار 26 هزار میلیارد ریال آغاز شد.
استاندار گلستان به امضای 38 تفاهم نامه به ارزش 200 میلیارد ریال در جریان سفر اخیر رییس جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: ایجاد گلخانه 500 هکتاری در شرق استان یکی از مهم ترین تفاهم نامه های امضا شده این سفر است.
وی با تاکید بر رونق اقتصادی استان گلستان افزود: برای رسیدن به این هدف باید سالانه جهش پنج تا 10 درصدی در پرداخت تسهیلات رونق تولید و اعتبارات اشتغال و روستایی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در یک و نیم سال اخیر حدود 16 هزار میلیارد ریال وام به واحدهای تولیدی واجد شرایط از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان پرداخت شد.
هاشمی به ثبت بیش از 42 هزار شغل در سامانه رصد توسط دستگاه های استان گلستان اشاره کرد و گفت: همه طرح های قابل اجرا برای اشتغال آفرینی روستایی از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت حمایت می شوند.
وی به رونق تولید میگو در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: پارسال در استان هزار و 600 تن میگو تولید شد که امسال این رقم به 2 هزار و 600 تن افزایش یافت.
استاندار گلستان با بیان اینکه در ابتدای طرح توسعه پرورش میگو در گلستان نیازمند جذب افراد متخصص از سایر استانها بودیم، ادامه داد: اکنون سرمایه گذاری روی افراد بومی است و برای رونق بیشتر این صنعت قرار است به زودی 400 هکتار زمین برای پرورش میگو به بومیان اختصاص داده شود.
استاندار گلستان به فعالیت بیش از 70 موسسه و مرکز دانشگاهی در استان اشاره کرد و افزود: در این مراکز دانشگاهی حدود 100 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند.
وی همچنین در خصوص تامین مایحتاج عمومی مردم در آستانه نوروز گفت: با هدف توجه جدی به تهیه ارزاق عمومی استان در شب عید، وضعیت بازار توسط دستگاه های نظارتی به صورت روزانه کنترل و رصد می شود.
استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد و اقتصاد آن ها برپایه کشاورزی و دامپروری است.

print

پاسخی بگذارید