تاریخ: ۱۰:۱۷ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
افزایش ۳۰ درصدی صادرات مرکبات مازندران

یکصد هزار تن مرکبات تاکنون از مازندران صادر شده که ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

هادی ایزدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه صادرات مرکبات مازندران از آبان ماه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد، گفت: ۵۰ کانتینر ۲۰ تنی مرکبات از آبان ماه تاکنون روزانه از استان صادر می‌شود که ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

او افزود: ۱۵۰ هزار تن مرکبات پارسال از مازندران صادر شده بود و پیش بینی می‌شود این میزان امسال به بیش از ۲۴۰ هزار تن برسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران کشور‌های روسیه و عراق را مهم‌ترین مقصد صادرات مرکبات مازندران معرفی کرد و گفت: این محصولات به دیگر کشور‌های همسایه هم به میزان محدودتر صادر می‌شود.


او گردش مالی صادرات مرکبات را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و ادامه داد: تمامی گمرکات مازندران دریایی هستند و با حمایت دولت شرایط صادرات مانند حمل با کشتی‌های دارای کانتینر‌های یخچال دار فراهم‌تر شده است.

ایزدی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات امسال در مازندران تولید شد که ۱۰ درصد بیشتر از پارسال است، گفت: باغداران و سورتینگ داران حدود ۷۰۰ هزار تن مرکبات را ذخیره کردند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: بازار شب عید کشور حتی یک ماه پس از سال جدید نیز با کمبود عرضه مرکبات مواجه نخواهد شد.

مازندران ۱۶۰ هزار هکتار باغ دارد که ۱۱۵ هزار هکتار آن باغ مرکبات است.

print

پاسخی بگذارید