تاریخ: ۱۷:۰۳ :: ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
افزایش ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امیرآباد و نکا

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از افزایش ۴۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر امیرآباد و نکا خبر داد.

محمدعلی موسی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در ۶ ماهه نخست امسال در بنادر امیرآباد و نکا بیش از ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار تن بوده، که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد افزایش داشته است.

او همچنین از رشد دو شاخص “تخلیه ” و “بارگیری” کالا در این مدت خبر داد که بر این اساس میزان تخلیه با افزایش ۵۳ درصدی به بیش از یک میلیون و ۷۶ هزار تن و میزان بارگیری نیز با افزایش ۳۳ درصدی به حدود ۵۶۰ هزار تن رسیده است.

موسی پور به برنامه ریزی‌های بندرامیرآباد در حوزه صادرات محصولات باغی استان با تشکیل کارگروه‌های ویژه اشاره کرد و از بسیج تمام امکانات این بندر در جهت فعال کردن مسیر ترانزیت و صادرات کالا‌های کانتینری با محوریت میوه و مرکبات خبر داد که می‌تواند جهش زیادی را در حوزه تخلیه و بارگیری کالای بندرامیرآباد به همراه داشته باشد.

مدیرکل بندرامیرآباد در ادامه میزان صادرات کالا به کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را در ۶ ماهه نخست سال را بیش از ۶۶۱ هزار تن اعلام کرد که در همسنجی با تراز موجود در سال گذشته ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

موسی پور همچنین در تبیین عملکرد ۶ ماهه بندر امیرآباد، میزان واردات کالا را یک میلیون و ۶۲۲ هزار تن برشمرد که در مقایسه با یک میلیون و ۲۰ هزار تن مدت مشابه سال قبل، افزایش ۵۹ درصدی در این زمینه رقم خورده است.

مدیرکل بزرگترین بندر شمال کشور از سهم ۵۸ درصدی بندرامیرآباد در تخلیه و بارگیری کالا در میان بنادر شمالی کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تداوم رشد عملیات بندری بندرامیرآباد، رکورد تازه‌ای در تخلیه و بارگیری کالای این بندر در سال ۱۴۰۲ به ثبت برسد.

print

پاسخی بگذارید