تاریخ: ۱۱:۴۴ :: ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
افزایش ۵۷ درصدی تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی نکا

تولید انرژی در نیروگاه سیکل ترکیبی نکا سه ماه نخست امسال در مقایسه با پارسال ۵۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: با در نظر گرفتن زمان تعمیرات واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی امسال و سال گذشته، انرژی تولید شده در این ۳ ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او افزود: در سه ماهه نخست امسال حدود ۳۵۷ میلیون و ۸۳۵ هزار کیلو وات ساعت انرژی در مجموعه بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا تولید شد در حالیکه در سه ماهه اول پارسال حدود ۲۲۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۰۰ کیلو وات ساعت انرژی تولید شده بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا ادامه داد: بیش از یک میلیارد و ۹۶۸ میلیون و ۴۶۶ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص سه ماه نخست امسال در واحد‌های بخاری و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نوراله ادبی فیروزجائی گفت: حدود ۸۲ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخار و ۱۸ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد و بیش از ۱۹.۵ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شده است.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ۴ واحد بخار ۴۴۰ مگاواتی، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و تأمین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا دارای دو واحد گازی با ظرفیت هرکدام ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است.

print

پاسخی بگذارید