تاریخ: ۹:۲۷ :: ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
تامین میوه شب عید در مازندران

مدیر تعاون روستایی مازندران از تامین ۲۵۰ تن سیب و ۲۰۰ تن پرتقال در قالب طرح تنظیم بازار شب عید در استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،احمد ایمانی مدیر تعاون روستایی مازندران با بیان اینکه طرح تنظیم بازار میوه شب عید توسط سازمان تعاون روستایی استان‌ها در دست اجرا قرار گرفته است، گفت: بر اساس تبادل نظری که در کارگروه راهبری استان انجام شد، قرار است دست کم ۲۵۰ تن سیب و ۲۰۰ تن پرتقال در قالب طرح تنظیم بازار شب عید در مازندران توزیع شود.

او افزود: سیب در چارچوب مبادلات بین شبکه‌ای که با استان‌های دیگر برقرار است، از طریق اتحادیه تعاون روستایی آذربایجان شرقی و غربی و اصفهان انعقاد قرارداد و خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی استان با بیان اینکه مازندران با تولید دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن مرکبات در این عرصه خودکفاست، گفت: علاوه بر صادرات انجام شده به کشور‌های همسایه، مازندران پرتقال مورد نیاز کشور را تامین و توزیع می‌کند و قرار است طی قرارداد منعقد شده دو هزار و ۲۷۵ تن به استان‌های دیگر ارسال شود.

ایمانی افزود: قریب به ۱۵ استان به مازندران آمدند و با قرارداد‌های توافقی انجام شده پرتقال مورد نیاز استان‌های خود را خریداری کردند و مازندران کماکان آمادگی دارد برای بقیه استان‌ها هم میوه شب عید شهروندان را مهیا کند.

او گفت: از آنجا که میوه‌ها برای طرح تامین شب عید تدارک دیده شده، قرار است از بیستم اسفندماه به بعد توزیع شود که تاریخ دقیق آن را کارگروه راهبری به زودی آن‌را مشخص و اعلام‌می‌کند.

ایمانی افزود: برای طرح تنظیم بازار خرمای ایام ماه مبارک رمضان هم از طریق کارگروه راهبری استانی ۱۰ تن خرما به مازندران اختصاص داده شده که ۵ تن آن خریداری شده و خرید ۵ تن دیگر هم در دست اقدام است.

print

پاسخی بگذارید