تاریخ: ۲۳:۰۸ :: ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
توزیع ۶۲۴ میلیون متر مکعب آب کشاورزی از سد‌ها و آب‌بندان‌های مازندران

آب بندان‌ها و سد‌های مازندران ۶۲۴ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز شالیزار‌های استان را تامین کردند.

مرتضی نبی‌زاده معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران گفت: ۶۲۴ میلیون متر مکعب آب در فصل زراعی جاری برای زمین‌های کشاورزی مازندران توسط تاسیسات و زیرساخت‌های مهار آب‌های سطحی استان تأمین شد.

او افزود: رهاسازی آب سد‌ها برای زمین‌های کشاورزی در مازندران از یکم اردیبهشت آغاز شد و تا پایان مرداد ادامه داشت که در این مدت از ۱۰ سد مازندران مجموعا ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب توزیع شد.

نبی‌زاده گفت: از ۲۴۰ میلیون متر مکعب آب رها شده برای مصارف کشاورزی استان در فصل زراعی جاری ۱۱۴ میلیون متر مکعب از سد شهید رجایی با سطح زیر پوشش بیش از ۲۰ هزار هکتار و ۹۰ میلیون متر مکعب از سد آیت‌الله صالحی مازندرانی با سطح زیر پوشش حدود ۱۰ هزار هکتار رهاسازی شد و مابقی نیز مربوط به ۹ سد دیگر است.

او افزود: علاوه بر سد‌های استان، آب‌بندان‌ها نیز نقشی اساسی در تامین و تنظیم آب کشاورزی استان دارند. این سازه‌های بومی مهار آب نیز امسال مجموعا ۳۸۴ میلیون متر مکعب آب برای شالیزار‌های استان تامین و توزیع کردند.

نبی‌زاده گفت: مجموع آب ذخیره شده در مخزن سد‌های استان در حال حاضر حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب است که کمتر از یک سوم مجموع حجم مخزن این سدهاست.

print

پاسخی بگذارید