تاریخ: ۲۱:۱۵ :: ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
افزایش 120 درصدی صادرات ریلی از مرز اینچه برون

مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 کشور ( استان گلستان) از رشد 120 درصدی صادرات ریلی از مرز اینچه برون در 10 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش اقتصاد شمال ،محمدرضا قربانی گفت: از ابتدای سال 97 تا کنون 114 هزار و 192 تن کالا از طریق مرز ریلی اینچه برون باکشورهای قزاقستان، ترکمنستان، چین، قرقیزستان، ازبکستان ، تاجیکستان و روسیه مبادله شده است.
وی گفت: از این مقدار 76 هزار و 699 تن مربوط به واردات، 475 تن محموله ترانزیتی و 37 هزار و 18 تن آن مربوط به صادرات محصولات غیر نفتی است که تناژ کل صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 120 درصد افزایش داشته است.
مدیر کل راه آهن شمال شرق 2 اظهار داشت: کریدور ریلی اینچه برون استان گلستان نقش بسزایی در صادرات، ترانزیت و واردات کالا برای تجار و بازرگان منطقه دارد و شرکت های بازرگانی باید از این ظرفیت ریلی استفاده بهینه داشته باشند.
بهره برداری از خط‌ آهن بین المللی ایران – ترکمنستان – قزاقستان در آذرماه 93 با حضور روسای جمهوری سه کشور مذکور در مرز اینچه برون استان گلستان آغاز شد.
خط ریلی اینچه برون تا چین امتداد دارد و هزینه کمتر و سرعت بازرگانی بالا در حمل بار از مزایای این خط ریلی برای تجار و بازرگانان ایران اعلام شده است.
گمرک اینچه برون در بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس در فاصله 80 کیلومتری شمال مرکز این شهرستان و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است و علاوه بر راه آهن، محل عبور کامیون های ترانزیت از ایران به کشورهای آسیای مرکزی نیز هست.

ایرنا

print

پاسخی بگذارید