گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۸:۲۵ :: ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
افزون بر ۵۳ گروه راهداری آماده مقابله با بارش برف در گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از آمادگی ۵۳ گروه راهداری با ۵۱۷ نیرو برای رفع مشکلات احتمالی ناشی از برف در جاده های استان خبر داد.

محمدرضا نازک کار روز  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گروه ها شامل ۵۱۷ نیروی راهدار به همراه  ۳۲۱  دستگاه انواع ماشین آلات سنگین ، نیمه سنگین و سبک می شود؛ ضمن آنکه این ۵۳ گروه در اقصی نقاط راه های استان در ۲۰ راهدارخانه ثابت و هشت راهدار خانه سیار  مستقر شده اند.
وی یادآورشد: در برنامه ریزی انجام شده ؛ هماهنگی های لازم بین مجموعه نیروهای راهداری ، ستاد بحران ، تمامی دستگاه های زیر نظر وزارت راه و شهرسازی در استان و پیمانکاران زیر نظر راهداری و راه و شهرسازی و دستگاه های اجرایی مربوطه انجام شده است.
نازک کار با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف خاطرنشان کرد: مردم حتی المقدور از سفرهای غیر ضروری در جاده ها و داخل شهرها  در چنین شرایطی خودداری کنند و در صورت تردد،  تجهیزات ایمنی  و زمستانه به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین بر لزوم همراه داشتن زنجیرچرخ خودروها و فراگیری چگونگی استفاده از آن تاکید و بیان کرد: زنجیرچرخ موجب جلوگیری از سرخوردگی خودروها می شود و امکان تردد آن ها را بر روی برف فراهم می کند.
نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی به منطقه است؛ بنابر این تا اواسط هفته ابرناکی ، مه آلود بودن هوا ، بارندگی ، بارش برف، مخلوط برف و باران ، وزش باد( گاهی شدید) و کاهش دما در استان  پیش بینی می شود.

print

پاسخی بگذارید