تاریخ: ۲۱:۲۸ :: ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
املاک مازاد آموزش و پرورش مازندران در مسیر مولدسازی؛ ۹ ساختمان در مرحله فروش نهایی

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از شناسایی املاک مازاد این اداره کل و فروش آنها براساس ضوابط و مقررات خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹ مِلک این مجموعه در مراحل نهایی فروش قرار دارند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حسین کمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس قانون، آموزش و پرورش می تواند نسبت به تعیین تکلیف اموال و املاک بدون استفاده اقدام کند و از محل مولدسازی و فروش آن نسبت به تکمیل و اتمام طرح های نیمه تمام اقدام شود.

وی ادامه داد : در حال حاضر از زمان ابلاغ این قانون، جلسات متعدد در آموزش و پرورش در این خصوص برگزار شد و پس از مصوبه هیات وزیران اقدامات لازم برای فروش آنها انجام می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: تامین ۲ هزار میلیارد ریال از محل مولدسازی برای تکمیل مدارس نیمه تمام استان موظفی امسال آموزش و پرورش مازندران است که می بایست محقق شود.

وی گفت: آموزش و پرورش در هشت بند اجاره اماکن و اراضی، هنرستان های فنی و حرفه ای، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات آموزشی، فروش ماشین آلات و تجهیزات و موارد متفرقه درآمدزایی دارد.

بنا به اعلام اداره کل آموزش و پرورش مازندران، این نهاد سه هزار و ۹۵۴ ملک دارد که از این تعداد ۳۴۲ ملک دارای سند دفترچه ای و یکهزار و ۵۴۵ ملک دارای سند تک برگ است.

همچنین ۲هزار و ۱۹۳ملک آموزش و پرورش مازندران فاقد سند هستند و تعداد املاک بلااستفاده آن ۱۸۸ملک و املاک اجاره ای ۱۷۹ملک است.

سهم اداره کل آموزش و پرورش مازندران برای مولدسازی اموال غیر منقول ‌و تبدیل به احسن اموال ۲هزار میلیارد ریال است که براساس بند “ی” تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ فروش املاک مازندران و صرف هزینه برای توسعه و تکمیل طرح ها در مناطق محروم شود.

شناسایی و مولدسازی یا فروش اموال مازاد دولتی مبتنی بر جزء (۲) و (۳) بند (د) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور است که آیین‌نامه اجرایی آن را هیات دولت اواخر خرداد ماه تصویب و به استان ها ابلاغ کرد.

مجلس شورای اسلامی بر اساس این ماده واحده به دولت اجازه داده است تا اموال منقول و غیرمنتقول در اختیار دستگاه های اجرایی را که در راستای وظایف ذاتی دستگاه ها مورد استفاده قرار نمی گیرد، شناسایی و به دو طریق مولد سازی از طریق قرار دادن پشتوانه انتشار اوراق صکوک اجاره و یا فروش تعیین تکلیف کند. دولت همچنین تکلیف هر استان را در جدولی با تفکیک مولدسازی یا فروش مشخص کرده است.

تأمین مالی پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی از طریق املاک و اراضی مازاد دولت، واگذاری مالکیت اماکن رفاهی تفریحی، اقامتی و گردشگری به صورت عرضه عمومی به مردم، بهینه‌سازی فضاهای اداری از طریق معاوضه ساختمان‌های اداری و تغییر موقعیت جغرافیایی، احیای شرکت‌ها و بنگاه‌های زیان‌ده با دارایی‌های ثابت و نهضت عمومی شناسایی دارایی‌های مازاد دولت توسط مردم از جمله مزایا، اهداف و طرح‌های اولویت‌داری‌ست که با اجرای مولدسازی دارایی‌های دولت امکان تحقق پیدا می‌کند.

print

پاسخی بگذارید