تاریخ: ۱۸:۳۲ :: ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
اهدای ۶ هزار و ۵۷۰ سند بنیاد علوی در گلستان آغاز شد

همزمان با هفتمین روز دهه فجر اهدای ۶ هزار و ۵۷۰ فقره از اسناد مالکیت بنیاد علوی با کاربری مسکونی، تجاری و کشاورزی به اقشار مختلف مردم استان گلستان آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان روز شنبه در این مراسم گفت: در گذشته رژیم پهلوی ظلم بزرگی به کشاورزان استان انجام داده که به برکت انقلاب اسلامی این ظلم از بین رفته و حق مردم در حال بازگشت به آنان است.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی اظهار داشت: تاکنون صد هزار سند بنیاد علوی در کشور واگذار شده که تعلق نیمی از آن ها به مردم گلستان بیانگر ظلم مضاعف رژیم پهلوی به مردم استان است.

وی از رییس مستضعفان کشور خواست علاوه بر استمرار واگذاری اسناد بنیاد علوی به محرومان، برای ایجاد فرصت شغلی این قشر نیز برنامه ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین از ساخت بیمارستان مراوه تپه توسط بنیاد مستضعفان قدردانی کرد و گفت که این نهاد به تحقق وعده خود برای محرومیت زدایی این شهرستان مرزی سرعت بیشتری دهد.

در این مراسم که سیدپرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور میهمان ویدئو کنفرانسی آن بود، اسناد مالکیت بنیاد علوی به صورت نمادین به هشت نفر از روستائیان واجد شرایط گلستان اهدا شد.

فتاح در این مراسم گفت: بیشترین غصب املاک قبل از انقلاب در کشور مربوط به گلستان بود که واگذاری اسناد در این استان با سرعت در حال انجام است.

مطابق گزارش حسن خسروی مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان از مجموع ۱۰۰ هزار فقره سند مالکیت صادر شده بنیاد علوی تاکنون ۵۴ هزار و ۸۷۰ فقره سند مربوط به این استان بود.

پیش‌تر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان به ایرنا گفته بود: در حال حاضر سند بخشی از ۶۱۱ روستا و ۱۷ شهر در گلستان متعلق به بنیاد علوی است که تاکنون نقشه برداری در ۴۱۱ روستای تحت مالکیت بنیادعلوی در استان با ۷۸ هزار و ۱۳۱ خانه پایان یافته و این طرح برای ۲۰۰ روستای باقی مانده نیز تا پایان امسال انجام می شود.

به گفته سیدمحمد حسینی؛ برای تسریع در روند تعیین تکلیف و صدور سند مالکیت برای این خانه ها، ۱۰۰ گروه ارزیاب، نقشه خانه ها را با مشارکت و همکاری متقاضیان تهیه کرده و پرونده ها را بلافاصله به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ها ارسال خواهند کرد.

وی پیش بینی کرد: حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر از خدمات این طرح در استان بهره‌مند شوند.

بهمن ماه پارسال چهار هزار و ۸۵۰ فقره سند املاک بنیاد علوی در گلستان به مردم این استان‌ اهدا شده بود.

print

پاسخی بگذارید