تاریخ: ۱۵:۱۵ :: ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
افتتاح ۵۹ پروژه کشاورزی دهه فجر در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افتتاح ۵۹ پروژه کشاورزی دهه فجر در استان خبر داد.

عزیزاله شهیدی‌فر گفت: به مناسبت گرامیداشت ایام اله دهه فجر امسال ۵۹ پروژه کشاورزی با ۲۵۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان اعتبار در بخش کشاورزی مازندران افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

۲۴ پروژه آب و خاک هم با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان در دهه فجر امسال در مازندران افتتاح خواهد شد.

به گفته شهیدی فر دو طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، ۶ طرح مرمت و بهسازی آببندان، ۳ طرح ایستگاه پمپاژ، ۳ طرح تکمیل و مدرن سازی سردهنه، ۵ طرح کانال بتنی و لاینینگ، ۲ طرح پل بین مزارع و آبگذر، یک طرح شن ریزی جاده بین مزارع، یک طرح زهکشی و یک طرح آبیاری تحت فشار از جمله پروژه‌های آب و خاک استان است که دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

۱۶ طرح گلخانه‌ای گل و گیاهان زینتی، سبزی و صیفی و لیمو ترش با ۹۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان هم در دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گفته شهیدی فر ۷ طرح بسته بندی میوه تازه و حبوبات، غلات و برنج با ۷۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه، ۲ طرح سردخانه و سورتینگ و انبار نگهداری مرکبات با ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری، ۲ طرح تولید اسانس و عصاره گیاهی و عرقیات با ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، یک طرح فرآوری گوشت با ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و یک طرح شالیکوبی مدرن با ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه از دیگر طرح‌هایی است که در این ایام افتتاح خواهد شد.

۴ طرح مرغداری گوشتی و مادر، یک طرح پرواربندی گوساله و یک پروژه پرورش بوقلمون با بیش از ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شوند.
انتهای پیام/س

print

پاسخی بگذارید