مدیر کل ارشاد مازندران
تاریخ: ۲۳:۵۰ :: ۱۳۹۹/۱۱/۳۰

عباس زارع در خصوص آسیب بخش فرهنگ و هنر و رسانه در ایام کرونا گفت : متاسفانه کرونا به اقتصاد فرهنگ و هنر و رسانه و کسب و کارهای مرتبط با آن ضربات شدیدی وارد کرده که باحمایت های دولت محترم ، بخشی از این خسارات قابل جبران می باشد و در این راستا و در طرح های مختلف وام های کم بهره در اختیار این بخش قرار گرفته است .

️عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عصر پنج شنبه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی جهش با موضوع فرهنگ و هنر مازندران که از شبکه تبرستان پخش شد فعالیت های آن اداره کل و چالش های موجود در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه مازندران را تشریح کرد .
زارع با بیان این که توسعه اقتصادی بدون پیوست فرهنگ و رسانه ای امکان پذیر نیست ، گفت :مازندران میزبان ۳۰ میلیون گردشگر در سال است که علاوه بر فرصت اقتصادی برای استان ، می تواند تهدید فرهنگی برای فرهنگ بومی نیز باشد که ما سعی کردیم در حوزه فرهنگ و هویت بومی و انتقال و شناساندن این فرهنگ به گردشگران دیگر نقاط کشور و جهان از این فرصت استفاده کنیم .
وی افزود :در اجرای هر برنامه فرهنگی هنری نگاه ویژه به روستاها داریم و با همراهی بیش از ۵ هزار واحد فرهنگی و انجمن ها و تشکل های فرهنگی و استفاده از ظرفیت آنها در احیا فرهنگ بومی تلاش کرده ایم که نمونه آن برگزاری هفته مازندران با اجرای برنامه های فاخر در همه نقاط استان با نگاه ویژه به فرهنگ ، زبان وآیین های بومی مازندران ،پوشش ، غذا و همچنین ؛ برنامه های فرهنگی و هنری آغاز سال نو تبری در مرداد ماه می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن بیان این نکته که ؛ لازمه توسعه فرهنگی هنری وجود زیر ساخت های فرهنگی است اظهار داشت :
۱۸ مجتمع فرهنگی با مساحت ۵۰ هزار مترمربع در ۱۸ شهرستان استان داریم که این مجتمع ها در حقیقت خانه هنرمندان است ودر اختیار انجمن های مختلف می باشد .
وی افزود : با عنایت استاندار و دیگر مسئولین استان و کشور ، در آینده ای نزدیک در دیگر نقاط استان نیز مجتمع های فرهنگی و هنری احداث خواهد شد .
وی تصریح کرد : با پی گیری های این اداره کل و مسئولین و نماینده محترم مردم رامسر در مجلس ، بعد ۱۵ سال اجازه ادامه احداث مجتمع رامسر گرفته شده و از هفته آینده از سر گرفته می شود .
وی در خصوص تالار مرکزی ساری گفت : متاسفانه این مجتمع ، از معدود تالار هایی بود که ساخت آن از ۸۳ شروع شد ولی به اتمام نرسید ولی با پیگیری های انجام شده در حال تکمیل می باشد و از ۵۴ میلیارد تومان بودجه تکمیل آن ، ۳۰ میلیارد تومان به بزرگترین تالار شمال کشور تخصیص یافته که پیمانکار آن در حال تجهیز سالن هاست .
زارع ابراز امیدواری کرد که کار تکمیل این تالار با حمایت استاندار وسازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام شود.
عباس زارع در خصوص آسیب بخش فرهنگ و هنر و رسانه در ایام کرونا گفت : متاسفانه کرونا به اقتصاد فرهنگ و هنر و رسانه و کسب و کارهای مرتبط با آن ضربات شدیدی وارد کرده که باحمایت های دولت محترم ، بخشی از این خسارات قابل جبران می باشد و در این راستا و در طرح های مختلف وام های کم بهره در اختیار این بخش قرار گرفته است .
وی تصریح کرد :تعداد ۱۵۷۱ نفر بیمه شده در زمینه هنرمندان، نویسندگان و فعالان قرانی و رسانه در استان داریم که در مرحله نخست به ۶۳ نفر وام قرض الحسنه ۴ درصدو هر نفر ۴ میلیون تومان ، تعلق گرفته است.
زارع در پایان ، ضمن تقدیر از خیرین و بخش خصوصی برای حمایت از برنامه های گوناگون فرهنگی و هنری ، از درخشش هنرمندان مازندرانی در بخش های گوناگون جشنواره های هنری فجر خبر داد و گفت :
امسال در جشنواره های مختلف فجر ، هنرمندان مازندرانی خوش درخشیدند و جوایز بسیار دریافت نمودند که این نشان از وجود سرشار استعدادهای هنری در این دارد .
زارع همچنین در خصوص دانشنامه بزرگ تبرستان و مازندران گفت : برای اولین بار در جشنواره کتاب سال ایران ، این دانشنامه با کسب مقام دوم شایسته تقدیر شد که این نتیجه ۱۰ سال تلاش گروه مولفین و پژوهشگران و علاقه مندان به فرهنگ ، تاریخ و زبان مازندرانی به سرپرستی استاد جهانگیر نصری اشرفی است که جا دارد این موفقیت را به همه ی این عزیزان و مردم شریف مازندران تبریک بگویم .

print

پاسخی بگذارید