تاریخ: ۱۲:۴۰ :: ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
تشکیل حلقه‌های افزایش تولید و بهره وری در جهاد کشاورزی مازندران

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تشکیل حلقه‌های افزایش تولید و بهره وری در جهاد کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال  ،بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست صمیمی با سرگروه‌های جهادی بخش کشاورزی و دامپروری با اشاره به اینکه در میان ۳ حلقه نوپدید در جهاد کشاورزی مازندران، حلقه شبکه مردمی سازی کشاورزی علاوه بر تکالیف عملیاتی محرومیت زدایی از روستا‌ها به دنبال شناخت فرصت‌های نوظهور و کمتر توجه یافته با حضور در عرصه خواهد بود.

او افزود: باتوجه به امکانات معمول نهایتا می‌توانیم وظایف روزمره را انجام دهیم، اما اگر دنبال ایجاد تحول هستیم، نیازمند جوشش از درون جریان مردمی بخش کشاورزی هستیم تا ایده‌های دانش بنیان و تفکرات کشاورزان پیشرو را بتوان به درون مزارع، باغات و واحد‌های مولد رساند.

مومنی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نیرو‌های در بخش کشاورزی مورد توجه است، گفت: اگر این ظرفیت نگاه بلند اعتقادی را ضمیمه تلاش‌های تخصصی کند می‌تواند اعتماد کشاورز مومن را به اقتصاد پربرکت کشاورزی افزایش دهد.

او افزود: شما می‌توانید سرمایه‌های خرد بخش کشاورزی را نیز در قالب تعاونی‌های مردمی تجمیع و در خدمت فعالیت‌های پربازده با سرمایه‌های متوسط و اندک مولد در آورید.

مؤمنی گفت: شبکه مردمی سازی کشاورزی، بعنوان یک حلقه جهادی-نخبگانی می‌تواند مسایل و مشکلات‌را از بدنه کشاورزان استخراج و پس از تحلیل، به تصمیم سازان و تصمیم گیران جهاد کشاورزی انتقال دهد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: کشاورزی باید بالنده، توسعه یافته و پویا باشد ولی امروز هنوز با جایگاه اقتصادی و مهم‌تر از آن فرهنگی شایسته خود فاصله دارد.

مؤمنی گفت: به دنبال زدودن غبار محرومیت از چهره بخش کشاورزی هستیم و بخش کشاورزی باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرد چراکه کشاورزی مردمی‌ترین بخش نظام و انقلاب است.

او افزود: ایجاد نهاد‌ها و تشکل‌های مردم پایه در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی یک ضرورت است و گروه‌های جهادی می‌توانند یک سازمان دهی و نظام دهی مطلوبی در این راستا داشته باشند.

print

پاسخی بگذارید