معاون اقتصادی استاندار مازندران
تاریخ: ۲۰:۱۱ :: ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
واحدهای تولیدی با ۶۰ درصد پیشرفت مازندران به بهره برداری می رسد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: طبق برنامه تا پایان امسال تمامی واحد های تولیدی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از طریق حمایت تسهیلاتی ویژه تکمیل و به بهره برداری می رسند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ،به نقل از ایرنا،حسن خیریانپور روز سه شنبه در آیین آغاز فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر مازندران که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران در ساری برگزار شد، افزود: اکنون اقتصاد دریایی مازندران با توسعه فعالیت شیلاتی مورد اهتمام قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مسایل صیادان و ابزی پروران مازندران در کارگروه رفع موانع تولید استان به صورت ویژه گره گشایی و درحال بررسی است.

وی با اظهار این که توسعه آبزی پروری با استفاده از تمامی منابع آبی مازندران مورد تاکید استان است، بیان داشت: افزایش ۱۵ هزار تنی محصولات شیلاتی در مازندران از اهداف سال جاری رونق و رشد اقتصادی استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران توسعه آبزی پروری را با تامین خوراک آبزیان از طریق تسهیلات را شاهد هستیم، گفت: اکنون برای رشد تولید و رونق اقتصادی مازندران با هماهنگی تشکل ها و اتحادیه های بخش های کشاورزی ‌صدور مجوزهای تولیدات کشاورزی تسریع شده است.

خیریانپور پرورش ماهیان خاویاری در مقوله صادرات مازندران را بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: ۱۲ مشتقات ماهیان خاویاری در مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

وی به شناسایی ۴۷ ظرفیت سرمایه گذاری شیلاتی در مازندران اشاره کرد و گفت: صنایع تبدیلی و فرآوری وابسته شیلاتی مازندران مزیت اقتصادی دریایی و منابع آبی استان است.

وی در بخش دیگری توسعه دیپلماسی اقتصادی مازندران در دولت سیزدهم به عنوان یک فرصت استثنایی برای رشد اقتصادی استان اشاره کرد و بیان داشت: ۲۴۰ میلیون دلار قرارداد صادرات محصولات کشاورزی مازندران با شرکت های روسی منعقد شده است که محور صادرات علاوه بر مرکبات و کیوی، ماهیان به خصوص ماهیان خاویاری است.

واحدهای تولیدی با ۶۰ درصد پیشرفت مازندران تا پایان امسال به بهره برداری می رسند

وی تصریح کرد: مازندران در حوزه تکثیر و رها سازی بچه ماهی در دریای خزر نقش محوری در ماموریت حفظ ذخایر این دریا دارد.

معاون استاندار مازندران با اظهار این که مازندران قطب تامین و تولید آبزیان کشور است تا مهمترین پروتیین مردم به درستی تامین و در دسترس قرار بگیرد، گفت: بنابراین تمامی فعالیت های شیلاتی در استان مورد حمایت قرار می گیرد.

خیریانپور گفت: اکنون مازندران حدود ۵۳ درصد از تعهد ایجاد حدود ۵۰ هزار اشتغال در سال جاری را محقق کرده است که در بین دستگاه های مختلف، شیلات استان حدود ۸۰ درصد از تعهدش را عملیاتی کرد.

صیادان عضو ۱۳ شرکت تعاونی پره در میانکاله واقع در شرق استان مازندران از امروز سه شنبه هجدهم مهر ماه با پهن کردن تورهای ماهیگیری در آبهای ساحلی دریای خزر، فصل صید و صیادی را به صورت رسمی آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اگرچه مراسم آغاز بهره برداری از ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر امروز سه شنبه -۱۸مهرماه- با حضور سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران، مدیران کل شیلات استان های گیلان و گلستان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سواحل ساری برگزار شد، اما به دلیل مواج بودن دریای خزر تورهای صیادان پهن نشده است.

به طور معمول فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از ماه مهر شروع می شود و تا اواخر فروردین و گاهی تا اواسط اردیبهشت بسته به شرایط آب و هوایی ادامه می یابد، ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره با چهار هزار و ۲۰۰ صیاد با آمادگی کامل فصل صید را آغاز کردند.

print

پاسخی بگذارید