گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۳:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
پل کابلی آستانه اشرفیه تا پایان امسال افتتاح می شود

سرپرست استانداری گیلان گفت: بر اساس اظهار نظر کارفرمای پروژه و قول پیمانکار، امیدواریم پل کابلی آستانه اشرفیه تا پایان سال جاری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

ارسلان زارع عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از روند عملیات احداث پل کابلی آستانه اشرفیه در جمع خبرنگاران گفت: اتمام عملیات احداث این پل کابلی که یکی از پروزه های ضروری در شهر آستانه اشرفیه است،  رضایت مردم را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در روند اجرای این پل مشکل فنی وجود ندارد بلکه در مقاطعی با تاخیر اعتبارات همراه بوده که این امر با تلاش و پیگیری مسئولان رفع شده است.

زارع هدف از این بازدید را بررسی مشکلات و تصمیم گیری در جهت تسریع در روند احداث پل کابلی آستانه اشرفیه ذکر کرد و از شهرداری این شهر خواست  تا آزادسازی مسیرهای اطراف این پل را در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: عملیات احداث پل کابلی آستانه اشرفیه از حدود ۱۰ سال قبل آغاز شده است.

محمد رضا نازک کار  پیشرفت فیزیکی این طرح را ۸۲ درصد عنوان کرد و افزود: اجرا و اتمام عملیات پل کابلی آستانه اشرفیه که در شمال کشور منحصر بفرد است، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه در بردارد که تاکنون بیش از ۱۲۷ میلیارد ریال از این میزان به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه دولت تلاش دارد تا با تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات احداث  این پل طی چند ماه آینده به پایان برسد، اظهار داشت: بسیاری از قطعات مورد نیاز در احداث این پل کابلی توسط تولیدکنندگان بومی ساخته شده که پس از آزمایشات لازم مورد استفاده قرار می گیرند.

سرپرست استانداری گیلان در سفر امروز خود به آستانه اشرفیه از روند اجرای عملیات تعریض مسیر ۸۰۰ متری جاده آستانه اشرفیه به لشت نشاء نیز بازدید کرد.

محمد دانش شکیب شهردار آستانه اشرفیه در جریان این بازدید ، اجرای این پروزه  در یکی از مناطق پر رفت و آمد شهر را  ضروری دانست و گفت: عملیات زیرسازی این مسیر که با احداث بلواری با نام شهید رضی همراه است، توسط شهرداری صورت می گیرد.

وی افزود: برای آسفالت این مسیر ۱۲ هزار مترمربع آسفالت نیاز است که انتظار می رود در جهت تامین آن حمایت لازم از شهرداری آستانه اشرفیه صورت گیرد.

زارع همچنین از پروژه مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ و تأسیسات جانبی آن بازدید کرد و در حاشیه این بازدید اظهار داشت: این پروژه تاکنون بعد از تاخیر زیاد ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به لحاظ ضرورت این طرح برای مردم شهرستان باید تسریع شود تا حداکثر در ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد.
عملیات اجرایی پروژه احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و تأسیسات جانبی در سال ۹۴ آغاز شده و هدف از اجرای این پروژه جهت تأمین آب شرب شهر آستانه اشرفیه است.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر و ۱۰۵ روستا، در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید