تاریخ: ۹:۱۶ :: ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
برداشت برنج در بیش از ۲۰۶ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران

برداشت برنج در ۲۰۶ هزار و ۷۳۶ هکتار از شالیزار‌های مازندران تاکنون انجام شده است.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برداشت برنج در ۲۰۶ هزار و ۷۳۶ هکتار از شالیزار‌های استان تاکنون انجام شده است، گفت: از این سطح، ۲۰۴ هزار و ۱۹۱ هکتار بیش از ۹۸ درصد بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

او به کشت مجدد برنج در ۶۰ هزار و ۷۰۴ هکتار و پرورش رتون در ۳۶ هزار و ۸۲۴ هکتار شالیزار استان اشاره کرد و افزود: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شده است.

عباسپور با اشاره به فعالیت ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان، گفت: با علف‌های هرز در یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۹۹۸ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۲۷ هزار و ۷۴۲ هکتار (۱۱۴ هزار و ۲۳۱ هکتار شیمیایی و ۱۳ هزار و ۵۱۱ هکتار بیولوژیک)، بلاست برگ در ۵۰ هزار و ۲۰۴ هکتار و بلاست خوشه در ۱۳۱ هزار و ۹۲۰ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

او با بیان اینکه بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: ۸۹ هزار و ۵۸۱ تن کود شیمیایی به کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

عبتسپوربا شاره اینکه میزان آب ذخیره شده سد‌های استان در حال حاضر ۸۳ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۵۴ میلیون مترمکعب است، گفت: سال زراعی امسال بیش از ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی در مزارع شالیزاری استان مصرف و ۲۷۶ نمونه آزمون خاک انجام شد.

مازندران با ۴۲ درصد تولید برنج کشور نقش بسیار مهمی در تامین این محصول استراتژیک در کشور دارد.

print

پاسخی بگذارید