تاریخ: ۱۲:۰۱ :: ۱۳۹۶/۰۹/۰۴

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل گفت: اصلاح نظام کارمزد باعث می‌شود هزینه‌های سیستم بانکی از دوش تسهیلات برداشته شود.

امین جوادی با تاکید بر لزوم تجدیدنظر در نرخ سود بانکی اظهارداشت: نرخ سود بانکی تابعی از تورم است و هنگامی که تورم کاهش می‌یابد، نرخ سود پرداختی به سپرده‌ها نیز باید کاهش یابد که به تبع آن سود تسهیلات نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در سیستم بانکی کشور همه هزینه‌ها بر دوش تسهیلات قرار دارد، تصریح کرد: اکنون مردم خدمات بانکی را بدون پرداخت کارمزد دریافت می‌کنند که موجب می‌شود بانک‌ها برای جبران این هزینه تسهیلات را با نرخ بیشتری پرداخت کنند.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل با تاکید بر اینکه نظام کارمزد باید اصلاح شود، گفت: از طریق کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌ها این موضوع در حال پیگیری است و به زودی اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

جوادی با اشاره به چالش‌های نظام بانکی تصریح کرد: عدم برگشت تسهیلات یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های نظام بانکی است و باعث منجمد شدن دارایی‌های بانک‌ها شده که این موضوع باعث می‌شود، چرخش پول در نظام بانکی به کُندی انجام شود و قدرت مانور را از بانک‌ها می‌گیرد.

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل ادامه داد: در کشوری که اقتصادش بانک‌ محور است، قطعا باید مسئولان با جدیت بیشتری این موارد را پیگیری کنند، چرا که منجمد شدن دارایی‌ها مانع پویایی بانک‌ها می‌شود و در نتیجه اقتصاد پویایی خود را از دست خواهد داد.

وی افزود: مردم باید توجه کنند که عدم بازگشت تسهیلات بانکی اثر مستقیم بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت و مسئولان نیز باید تدابیر خاصی برای حل این چالش بیندیشند.

منبع:شبکه بانکی

print

پاسخی بگذارید