تاریخ: ۱۲:۲۰ :: ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
سرما و یخبندان در راه مازندران؛ لزوم تدبیر کشاورزان و دامداران

جهاد کشاورزی مازندران با هشدار وقوع یخبندان در روز‌های پایانی هفته از کشاورزان و دامداران خواست خود را برای مقابله با سرما آماده کنند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی درخصوص ورود سامانه سرد از اواخر فردا تا صبح جمعه، بارش باران و برف در مناطق میان‌بند و ارتفاعات منجر به یخبندان خواهد شد.

او بر تهیه و ذخیره‌سازی سوخت جایگزین و استفاده از سیستم‌های دومنظوره سوخت در واحد‌های تولیدی کشاورزی دام و طیور، پرورش گل و گیاه، قارچ، واحد‌های گلخانه‌ای و صنایع مرتبط با بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: دامداران برای تامین علوفه مورد نیاز به ویژه سبوس برای واحد‌های دامداری روستایی در مناطق بالادست و میان‌بند اقدام کنند.

عنایتی به زنبورداران نیز توصیه کرد از کندو‌ها در برابر سرما محافظت کرده و نسبت به تامین شکر مورد نیاز برای کندو‌ها اقدام کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار راه‌اندازی دستگاه‌های گرمایشی جایگزین در صورت قطع سوخت اصلی شد و از باغداران نیز خواست نسبت به جمع آوری فوری محصول مرکبات و انتقال آن به انبار‌های فنی اقدام کنند.

print

پاسخی بگذارید