تاریخ: ۲۲:۴۸ :: ۱۳۹۹/۰۹/۲۴

رییس جمهوری گفت: عده‌ای می‌خواهند پایان تحریم را به تأخیر بیندازند. ما یک ساعت و یک دقیقه هم به‌آن رضایت نخواهیم داد و در برابر آن خواهیم ایستاد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، با اشاره به تحولات هفت سال و چند ماه اخیر و اقدامات دولت در این مدت، گفت: خداوند را شکرگزارم که بار مسؤولیت اداره کشور را در سخت ترین شرایط یک قرن گذشته بر دوش ما گذاشت و امروز با وجود جنگ اقتصادی و همچنین ویروس کرونا، سخت‌ترین روزها و ماه‌هایی است که بر مردم کشور می‌گذرد و دولت در سخت‌ترین شرایط، بار مسؤولیت را برای اداره کشور بر دوش دارد.

رییس جمهوری با تقسیم هفت سال اخیر به دو مقطع قبل و بعد از جنگ تحمیلی اقتصادی اظهار کرد: در دوران قبل از جنگ تحمیلی اقتصادی، دولت را در سخت‌ترین شرایط بعد از جنگ یعنی رکورد تورمی تحویل گرفتیم. در شرایطی که رشد اقتصادی ما ۷.۷- و تورم ما بالای ۳۰ درصد بود. بعد از جنگ سابقه ندارد که آغاز دولتی با رکود تورمی شروع شده باشد.

وی ادامه داد: در سال نخست دولت یعنی بعد از ۶ ماهی که از سال ۹۲ گذراندیم، در سال ۹۳ هم به رشد مثبت اقتصادی رسیدیم و هم تورم را به حدود ۱۵ درصد کاهش دادیم و در سال‌های بعد، به رغم اینکه بدترین شرایط درآمد نفتی را تجربه می کردیم، رشد اقتصادی داشتیم.

روحانی با بیان اینکه درآمد نفتی قبل از دولت یازدهم حدود ۱۰۰ میلیارد در سال بود، گفت: در دولت ما در بهترین شرایط، برابر با بدترین شرایط دولت قبل یعنی سال ۹۱ بوده است و به طور متوسط در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ که درآمد ما خوب بوده، حدود ۵۲ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم.
وی افزود: به رغم اینکه در سال ۹۳ درآمد نفتی از بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به ۳۰ میلیارد دلار و حتی کمتر رسید، اما در طول هفت سال، بهترین شرایط را به لحاظ کاهش تورم در سه سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ داشتیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: متوسط تورم ما در این سه سال حدود ۱۱ درصد بود که در ۵۰ سال گذشته سابقه ندارد تورم کشور در سه سال متوالی کمتر از ۱۱ درصد باشد. در سال ۹۴ و ۹۵ و ۹۶ و اوایل سال ۹۷، نرخ تورم تک رقمی بود تا اینکه وارد شرایط جنگ اقتصادی شدیم.

print

پاسخی بگذارید