تاریخ: ۱۳:۰۵ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
بازار در انتظار بیش از ۲۶ هزار تن گوشت مرغ

پیش بینی می‌شود ۲۶ هزار و ۹۶۰ تن گوشت سفید در مازندران تولید شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،محمدمهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه  ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۴۹ قطعه جوجه ریزی مرداد ماه امسال در مرغداری‌های گوشتی و ۱۱۴ هزار و ۷۶۰ قطعه جوجه ریزی در مزارع مرغ مادر استان انجام شد. گفت: پیش بینی می‌شود با این تعداد جوجه ریزی ۲۵ هزار و ۹۶۰ تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

او افزود: طی این مدت ۵۶ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۱۳ قطعه جوجه یک روزه گوشتی در کارخانجات جوجه کشی و ۲۸ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۲۵۴ قطعه جوجه گوشتی در مزارع مرغ مادر گوشتی استان تولید شد.

عباس زاده با بیان اینکه در شهرستان‌های ساری، آمل و قائمشهر بیشترین میزان جوجه ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی انجام شد، گفت: شهرستان ساری با یک میلیون و ۸۸۶ هزار و ۹۵ قطعه رتبه نخست، قائمشهر با یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۵۳۰ قطعه رتبه دوم و آمل با یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۱۳۰ قطعه رتبه سوم تعداد جوجه ریزی را در مردادماه امسال به خود اختصاص دادند و رتبه‌های بعدی به شهرستان‌های نکا، بهشهر، جویبار، بابل، نور، بابلسر و سوادکوه تعلق گرفت.

او افزود: آمار جوجه‌ریزی گوشتی در مردادماه امسال به ترتیب در هفته اول ۳.۹ میلیون قطعه، هفته دوم ۳.۴ میلیون قطعه، هفته سوم ۳.۱ میلیون قطعه و هفته چهارم ۳.۶ میلیون قطعه بود.

عباس زاده گفت: از میزان جوجه‌ریزی‌های انجام شده، سویه راس با تعداد ۸.۴ میلیون قطعه رتبه اول، سویه آرین با تعداد جوجه ریزی ۳.۹ میلیون قطعه رتبه دوم، سویه آربراکرز (آپلاس) با تعداد جوجه ریزی ۹۲۴ هزار قطعه رتبه سوم و سویه کاب با تعداد جوجه ریزی ۸۱۳ هزار قطعه رتبه چهارم را به خود اختصاص دادند.

print

پاسخی بگذارید