تاریخ: ۱۴:۰۳ :: ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
بانوی مازندرانی بهترین مربی تکواندو آسیا شد

محبوبه محمدنژاد به عنوان بهترین مربی تکواندو آسیا انتخاب شد.

به گزارش اقتصاد گستر شمال ,محبوبه محمدنژاد، اولین بانوی مازندرانی شد که عنوان تاریخی بهترین مربی تکواندو آسیا را از آن خود کرد.

مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان دختر آسیا که با حضور ۲۱۳ تکواندوکار از ۲۳ کشور به میزبانی لبنان در سالن نوفل نوهاد شهر بیروت آغاز شده بود، با کسب ۳ مدال طلا در روز آخر و عنوان قهرمانی تیم ملی ایران پایان یافت.

مازندران در این رویداد فاطمه زهرا باقرزاده را در تکواندوکاران و محبوبه محمدنژاد را به عنوان سرمربی تیم ملی داشت، باقرزاده یکی از ۵ طلا تیم ملی را به دست آورد و محبوبه محمدنژاد با کسب عنوانی درخشان با ثبت ۵ طلا، ۲ نقره و یک برنز توسط ملی پوشانِ تحت هدایتش، اولین زن سرمربی مازندرانی شد که عنوان بهترین مربی آسیا را در کارنامه اش به ثبت رساند.

این مربی نکایی از سال ۲۰۱۵ به عنوان کمک مربی کار خود را در کادرفنی تیم‌های ملی آغاز کرد و حالا در آسیایی ۲۰۲۳ با کسب عنوان بهترین مربی آسیا، هت تریک قهرمانی تیم‌ملی بانوان ایران را کامل کرد تا دختران ملی پوش صاحب ۳ عنوان قهرمانی شود.

نیلوفر صفریان در مسابقات جهانی نونهالان بوسنی و هرزگوین، فاطمه صفرپور در رقابت‌های آسیایی نوجوانان لبنان و محبوبه محمدنژاد در مسابقات آسیایی نونهالان لبنان مربی ایرانی هستند که در ۲۰۲۳ سه عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

تیم ملی تکواندو ایران ۵ مدال طلا توسط سیده فاطمه زهرا باقری، نارینا خیاط، روزان حیدری، نیایش علی عسکری و هستی خلجی، ۲ مدال نقره توسط فاطمه حسن زاده و پینار لطفی زاده و یک مدال برنز توسط اسما خرمی در مسابقات تکواندو نونهالان دختر آسیا به دست آورد.

print

پاسخی بگذارید