نماینده آمل در مجلس
تاریخ: ۱۳:۴۸ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۹

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بانک مرکزی تا زمانی که از خرید و فروش ارز کسب سود نکرده معاف از پرداخت مالیات است.

به گزارش اقتصاد شمال ،عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص طرح یک فوریتی پرداخت علی الحساب سود و مالیات خرید و فروش ارز به دولت، گفت: اگر خرید و فروش ارز منجر به سود و کسب درآمد شود این مصوبه زمینه اجرا پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این باره نیز باید قانون مالیاتی اجرا شود، افزود: مالیات بر درآمد مستقیم و غیرمستقیم مشخص بوده و اگر سودی در این میان محقق شود اخذ آن لازم است.

وی با تاکید بر اینکه حقوق مصداق بارز درآمد مستقیم بوده و خرید البسه نیز به پرداخت مالیات به صورت غیر مستقیم اشاره دارد، تصریح کرد: کسی که حقوقی دریافت نمی‌کند و لباسی هم نمی‌خرد به طور حتم مالیات مستقیم و غیرمستقیم نمی‌پردازد در خصوص این مصوبه نیز وضعیت به همین منوال است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نمی‌توان در اخذ مالیات از چارچوب قانون خارج شد، گفت: وقتی ارز به درآمد و سودی منجر نشده نمی‌توان مالیاتی برای آن وضع کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:  همانطور که از اسم مالیات بر درآمد مشخص است بانک مرکزی تا زمانی که از خرید و فروش ارز کسب سود نکرده معاف از پرداخت مالیات است.

print

پاسخی بگذارید