مدیرکل جذب و سرمایه گذاری گیلان
گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۲:۳۹ :: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷

مدیرکل جذب وسرمایه گذاری گیلان گفت:بانک ها با احیا واحد های صنعتی راکد وزمینه ورود آنها به چرخه به فعالیت های اقتصادی اجتماعی وفرهنگی کمک کنند.

یونس رنجکش عصر چهارشنبه در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خصوص تعیین تکلیف واحدهای تملک شده بانکی اظهارداشت: خود بانک ها می دانند که واحد های راکد مانده ارزش افزوده تولید نمی کنند واز طرفی   کار بانک ها بنگاه داری نیست و باید  پشتیبانی از این واحد ها تولیدی را بر عهده داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ۳۰درصد واحد های تحت تملک بانک ها تا پایان امسال باید به چرخه فعالیت برگردند افزود:
بانکها، باید  محوریت شرایط واگذاری این واحدها و نوع تملک را تعیین وضعیت  کنند و زمینه ورود این واحدها رابه چرخه اقتصاد فراهم کنند.
رنجکش در ادامه افزود: برای راه اندازی این واحدها بانک‌ها باید یا خود وارد عمل شوند و یا اینکه این طرح‌ها را به صورت مزایده به فعالان اقتصادی واگذار کنند.
وی افزود: شرایط کار برای فعالان اقتصادی سخت است و این موضوع تملک دارایی‌ها را بیشتر می‌کند و باعث خروج واحدهای تولیدی از چرخه اقتصاد می‌شود.
فرماندار صومعه سرا گفت:  از۷۶ واحد تولیدی در شهرک صنعتی فقط ۲۸ واحد تولیدی مشغول به فعالیت اند.

سیدجلال سید محمدی اظهار داشت:  بانک‌ها بایدبا احیا   این واحدهای تولیدی و اقتصادی آنها را از انجماد بیرون بیاورند.
وی افزود:  توجه به شرایط اقتصادی کشور، اشتغال و کسب درآمد یکی از نیازهای مهم و حیاتی جامعه محسوب می‌شود وتمام سعی ما براین است که بتوانیم واحدهای صنعتی و تولیدی را به چرخه تولید بازگردانیم.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

print

پاسخی بگذارید