گروه: اقتصادی
تاریخ: ۱۸:۳۶ :: ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
بخش خصوصی بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال در گلستان سرمایه‌گذاری کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در پروژه‌های تولیدی و اشتغالزای دهه مبارک فجر استان گلستان از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

میرمحمد غراوی روز شنبه در آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های دهه فجر شهرستان آزادشهر در شرق گلستان اظهارداشت: سرمایه گذاری بخش خصوصی روز به روز در حال رشد است و این نشان از مثبت بودن شرایط از نگاه بخش غیردولتی برای سرمایه گذاری در منطقه است و مسئولان و مدیران هم باید با کوتاه کردن مسیر اداری برای اخذ مجوزات لازم و پرهیز از طولانی شدن پاسخگویی به پرونده ها، مشوق سرمایه‌گذاران باشند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند فشارهای زیادی از سوی کشورهای زیاده‌خواه برای انزوای ایران صورت می گیرد ولی با وجود تحریمهای گسترده و سنگین، ۲۵۳۱ پروژه در استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی شد که حاکی از ظرفیت بالای منطقه برای سرمایه‌گذاری و حرکت در مسیر توسعه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان افزود با اشاره به ظرفیت‌های آزادشهر نیز گفت: آب و خاک، فضای مناسب، پوشش گیاهی خوب، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی و کاشت گیاهان دارویی از جمله ظرفیت ها و نقاط قوت این شهرستان است که می‌تواند با ایجاد اشتغال متناسب و رشد اقتصادی در روستا و شهر به یک منطقه پیشرفته تغییر چهره دهد و الگوی استفاده درست از همه منابع برای دیگر مناطق باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به بهره‌برداری از دو پروژه بزرگ در آزادشهر افزود: آزادشهر توانسته با به رخ کشیدن ظرفیت‌های خود، میزبان دو سرمایه‌گذاری بزرگ با اشتغال بیش از ۳۵۰ نفر باشد که این دو پروژه بزودی با حضور یک مسئول ارشد کشوری افتتاح و آغاز به کار خواهد نمود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی تنها باید با نسخه نگاه به توان داخلی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب گام برداریم که توجه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های مناطق از جمله این کارهاست.

فرماندار آزادشهر نیز در این مراسم بیان کرد: شهرستان آزادشهر که در ابتدای سال جاری به دلیل بارش‌های ب‌ امان در بخش‌هایی دچار خسارت شده بود با بررسی و پیگیری‌های صورت گرفته ۶۰۵ واحد مسکونی تخریبی و ۶۸۳ باب منزل که نیاز به تعمیر داشتند از سوی بانک‌های عامل عقد قرارداد شده و درحال ساخت و ساز می باشند.

سیدرسول حسینی ضمن اشاره به بهره برداری از دویست و بیستمین منزل مسکونی که در سیل تخریب شده بود، به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در دهه فجر پرداخت و گفت: ۱۴۳ پروژه با اشتغال ۵۶۲ نفر و با اعتباری بالغ بر ۲۸۴ میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری افتتاح و کلنگ زنی شده است.

وی در تشریح این پروژه‌ها افزود: در بخش عمرانی ۶۷ طرح با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال افتتاح و عملیات اجرایی ۱۸ پروژه دیگر با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال آغاز شد.

حسینی با اشاره به پروژه‌های اقتصادی و اشتغالزای شهرستان هم گفت: ۶۷ طرح اشتغالزا با اعتبار ۶۸ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری رسید و ۱۸ طرح دیگر با سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

فرماندار آزادشهر گفت: طرح‌های عمرانی و اشتغالزا در سطح شهرستان ۵۶۲ فرصت شغلی ایجاد کرده است ولی باید تلاش کنیم تا این وضعیت را بهبود ببخشیم که در این زمینه بی تحرکی شرکت کشت و صنعت گل چشمه در جهت سرمایه‌گذاری و راکد نگه داشتن یک فضای عمده صنعتی از شهرستان یکی از گلایه‌های شهروندان و مجموعه فرمانداری می‌باشد که انتظار داریم مسئولان ارشد استان برای این موضوع تدبیری بیاندیشند.

حسینی با گلایه از برخی طرح‌های رها شده خاطرنشان کرد: وضعیت سایت پسماند زباله در شهرستان آزادشهر که براساس پیگیری‌ها قرار بود بهبود یابد از جمله دغدغه های شهروندان آزادشهری است که در کنار آن بلاتکلیفی پروزه جمع‌آوری آب‌های سطحی آزادشهر به این نگرانی‌ها افزوده‌است.

شهرستان آزادشهر با بیش از ۹۶ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.

print

پاسخی بگذارید