تاریخ: ۲۳:۰۷ :: ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
زلزله در مازندران

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر دقایقی قبل برخی شهر‌های مرکزی مازندران را لرزاند.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،به گزارش مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۲۱:۱۳ امشب سه شنبه ۲۷ دی ماه در عمق ۲۳ کیلومتری و  در فاصله ۹ کیلومتری ساری، ۱۲ کیلومتری جویبار و ۱۳ کیلومتری قائمشهر اتفاق افتاد و  بر اساس گزارش های محلی در شهرهای ساری، قائمشهر، بابل آمل، بابلسر، فریدونکنار، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، نکا، میاندورود، گلوگاه و بهشهر نیز احساس شد.

هلال احمر مازندران اعلام کرد در پی این حادثه ۲ تیم هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی زلزله اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

پیامد‌های زلزله در حال بررسی است

حسینعلی محمدی شیرکلائی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: هنوز گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زلزله دریافت نشده است و گروه‌ها در حال ارزیابی پیامد‌های زلزله و پایگاه‌های اورژانس نیز در آماده باش کامل هستند.

او با بیان اینکه گروه های ارزیاب در مناطق متاثر از زلزله حضور دارند و تاکنون مصدومیت افراد گزارش نشده است، افزود: خسارت احتمالی مالی ناشی از این زمین لرزه از سوی نیروهای امداد و نجات در دست بررسی است و به محض دریافت گزارش‌های اولیه ، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

یک پس لرزه
مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران یک پس لرزه به بزرگی ٢.٧ ریشتر را نیز در ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین و در همان مختصات زلزله اصلی گزارش کرد.

شرایط عادی شبکه توزیع برق بعد از زلزله امشب
حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از شرایط عادی و کاملا پایدار شبکه توزیع برق در شهر‌های مرکزی و شرقی استان بعد از زلزله امشب خبرداد و گفت: زلزله هیچگونه آسیبی به شبکه‌های برق وارد نکرده و شرایط نرمال است.

او افزود: گروه‌های عملیاتی اتفاقات شبکه توزیع برق در محل امور‌های برق شهر‌های متاثر از زلزله در آمادگی کامل هستند.

 

print

پاسخی بگذارید