معاون هماهنگی اموراقتصادی وگردشگری استانداری مازندران
تاریخ: ۱۳:۰۳ :: ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
تسهیل صادرات محصولات شیلاتی با راه اندازی پنجره واحد تجاری

با راه اندازی پنجره واحد تجاری در مازندران، صادرات محصولات شیلاتی تسهیل می‌شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،خیریانپور معاون هماهنگی اموراقتصادی وگردشگری استانداری مازندران در مراسم افتتاح پرورش ماهیان خاویاری در روستای گلمای شهرستان ساری، گفت: با راه‌اندازی پنجره واحد تجاری روند اعطای مجوز برای صادرات انواع محصولات شیلاتی در استان تسهیل می‌شود.

او افزود: بنابراین از دستگاه‌های اجرایی خواستاریم این موضوع را جدی گرفته و همکاری لازم برای تحقق این مهم را داشته باشند.

خیریانپور گفت:یکی از ظرفیت‌های مهم بخش کشاورزی استان، موضوع شیلات و فعالیت‌های آبزی پروری است که در تامین بخشی از پروتئین موردنیاز جامعه، اشتغالزایی ودرآمد نقش مهمی در شاخص فعالیت‌های اقتصادی استان دارد که نیازمند توجه جدی بوده و در همین راستا باید کارگروه ویژه شیلاتی در استان برای ارتقای بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و همچنین تولید محصول با کیفیت و صادرات محور تشکیل شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه به غیر از خاویار و گوشت ماهیان خاویاری از تمامی اجزای این گونه ارزشمند آبزی از جمله پوست و… می‌توان بهره برداری اقتصادی کرد، افزود:محصولات شیلاتی خوبی در استان تولید می‌شود ولی مبدا صادراتی و گمرکی آن در سایر استان‌ها است.

print

پاسخی بگذارید