تاریخ: ۱۳:۰۵ :: ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
برپایی ۵۰ بازارچه موقت صنایع‌ دستی در مازندران

۵۰ بازارچه موقت صنایع‌ دستی امسال در مازندران برپا می‌شود.

به گزارش اقتصاد گستر شمال،حسین ایزدی معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در نشست تخصصی رشته سفال و سرامیک، گفت: ۵۰ بازارچه موقت صنایع‌ دستی و  فروشگاه‌ها امسال در پایانه‌ها و فرودگاه‌های استان برپا می‌شود.

او  افزود: سیاست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این است که محصولات هر استان با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها به عنوان یک محصول شاخص معرفی شود.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد:در بررسی زنجیره ارزش صنایع دستی، مازندران یکی از استان‌های شاخص در سفال معرفی و استان همدان به عنوان استان معین انتخاب شد.

ایزدی گفت: حضور هنرمندان سفال مازندران در نمایشگاه‌های خارجی موجب شد کشور‌های کانادا، ترکیه و عراق سفال‌های این استان را بپسندند.

او  از اختصاص ۱۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۷۷ صنعتگر صنایع‌دستی استان خبر داد و افزود: ۱۲ هزار صنعتگر در استان شناسایی شده است.

ایزدی با بیان اینکه  ۶ نشست تخصصی صنایع‌دستی امسال برگزار می شود، ادامه داد: نشست‌های تخصصی باید خروجی خوبی برای احصای چالش‌ها و آسیب‌های پیش روی هنرمندان داشته باشد.

print

پاسخی بگذارید