رضوانی مدیر بندرامیرآباد

مدیربندرودریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از ورود   ۱۰۰ فروند کشتی در دی ماه سال جاری به آب های بندرامیرآبادخبرداد.

به گزارش اقتصاد شمال به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی بندر امیرآباد ؛ سیاوش رضوانی با بیان اینکه  در دی ماه سال جاری  ۱۰۰ فروند کشتی به آبهای بندرامیرآباد وارد شد ،افزود:در این مدت بیش از ۳۹۰ هزار تن میزان تخلیه و بارگیری کالا به ثبت رسید که در مقایسه با ۲۵۶ هزار تن مدت مشابه سال قبل از رشد حدود ۱۸ در صدی برخوردار بوده است.

مدیر بندر امیرآباد با  اشاره به اینکه میزان صادرات کالا از بندرامیرآباد به بنادر آکتائو ، ترکمن باشی ، ماخاچ کالا  در دی ماه سال جاری بیش از ۱۰ درصد بوده است ،اظهار داشت : از این میزان صادرات کالا ، کالاهای ساختمانی با ۵۰ درصد ، مصنوعات فلزی با ۱۰۰ درصد ، مواد غذایی و ماشین آلات نیز با ۱۰۰ درصد و محصولات کشاورزی با بیش از ۳,۵ برابر ،  از بیشترین رشد  برخوردار بوده اند.

آمار ده ماهه

وی به آمار 10 ماهه منتهی به بهمن ماه سال جاری اشاره و تصریح کرد: صادرات و واردات کالا در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند رو به رشد  داشته است .

رضوانی تاکید کرد:غلات با ۲۳ درصد ، مواد اولیه ترکیبات شیمیایی و ماشین آلات با رشد ۵ برابری ، کود و سموم شیمیایی با رشد بیش از ۲ برابری و همچنین  کالاهای ساختمانی با ۲۲ درصد رشد بیشترین سهم را داشته اند.

وی عنوان کرد: میزان حمل جاده ای در ده ماهه منتهی به بهمن سال جاری حدود ۳ میلیون تن با ۱۴۵ هزار و ۵۵۱ دستگاه بوده که در مقاسه با ۲ میلیون سیصد و نود هزارتن با ۱۱۷ هزارو  ۴۴۹ دستگاه همین مدت در سال گذشته ، ۲۵ درصد رشد را شاهد بوده است.

مدیربندرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پایان خاطر نشان کرد: بندرامیرآباد به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر رتبه نخست میزان تخلیه و بارگیری ، صادرات و واردات کالا و تخلیه غلات را در میان بنادر شمالی دارا است.

print

پاسخی بگذارید