قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن
تاریخ: ۱۳:۱۶ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
بنیاد مسکن آماده اجرای طرح جهش تولید در تامین مسکن است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت که این نهاد ظرفیت تخصصی خود را در اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن بکار گرفته و آماده همکاری هرچه بیشتر با دولت و مجلس است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به طرح اخیر مجلس در خصوص مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار داریم که پشتیبانی لازم از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مشارکت بیشتر در تحقق طرح جهش تولید و تامین مسکن به عمل آید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی ۱۹ شهریورماه جاری دو فوریت طرح جهش تولید و تامین مسکن را با ۱۶۹ رای موافق، ۳۳ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به استقبال از طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور اشاره کرد و گفت:  اکنون استقبال (از طرح مزبور) صورت می‌گیرد ولی می‌طلبد برای استفاده از تسهیلات دولتی این بخش، هرچه بیشتر اطلاع رسانی انجام شود تا بتوان مالکان تمام خانه‌ها را تشویق به ایمن سازی در مقابل حوادث کرد.

رضایی که در این رابطه نشستی با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان هم داشت، افزود: خوب است رسانه‌های ارتباط جمعی روستائیان را تشویق به استفاده از تسهیلات دولتی برای مقاوم سازی خانه‌ها کنند.

وی اضافه کرد: اکنون در طرح مقاوم سازی برای ساخت هر خانه ۵۰۰ میلیون ریال وام ارزان قیمت بدون سپرده گذاری و با لحاظ ضامن زنجبره‌ای و بسیار آسان در اختیار واجدان شرایط روستایی قرار می گیرد.

وی بیان داشت: باوجود تلاش های صورت گرفته هنوز برخی روستاییان از این تسهیلات و برنامه های حمایتی دولت خبر ندارند که جا دارد با اطلاع رسانی بیشتر شرایط بهتری را برای مقاوم سازی خانه های روستایی در سراسر کشور ایجاد کرد.

رضایی که برای بازدید از روند ساخت و ساز مسکن در روستاهای زلزله زده رامیان به استان گلستان سفر کرد، اظهار داشت: بنیاد مسکن گلستان با آغاز عملیات اجرایی ساخت خانه های تخریبی و تعمیری بلافاصله بعد از وقوع زلزله، کار جهادی انجام داد که قابل تحسین است.

وی ادامه داد: اقدام جهادی بنیاد مسکن استان گلستان در حالی صورت گرفت که باید پس از گزارش دهی این اداره کل و تصویب آن در دستگاه‌های مرتبط و اعلام دولت، عملیات اجرایی ساخت و تعمیر آغاز می‌شد ولی این مهم با منابع و ظرفیت داخلی بنیاد شروع شد تا پیش از زمستان مشکل مردم حل شود.

زلزله ۵ و یک دهم ریشتری هفته گذشته در رامیان سبب خسارت به ۱۹۵ خانه در ۹ روستای بخش مرکزی این شهرستان واقع در شرق استان گلستان شد.

در همین پیوند معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم گفت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانه روستایی در قالب بازسازی واحدهای مسکونی حادثه‌دیده و بهسازی مسکن روستایی نوسازی شده‌اند که ۵۰ درصد کل مسکن‌ روستایی کشور را شامل می‌شود.
به گفته عزیز الله مهدیان، پنج میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای کشور وجود دارد که از ۱۵ سال پیش تاکنون، هر سال به ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شد.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ مرکز آمار ایران از ۲۲۸ هزار خانه روستایی در استان شمالی گلستان ۱۲۸ هزار واحد معادل حدود ۵۵ درصد غیرمقاوم است.

بر اساس همین سرشماری حدود نیمی از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزاری گلستان در مناطق روستایی استان سکونت دارند.

print

پاسخی بگذارید