تاریخ: ۱۴:۵۸ :: ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
بهره‌مندی ۸۰ درصد خانوارهای مازندرانی از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری مازندران در آئین آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری استان در شهرستان چالوس با بیان اینکه این طرح از پروژه های مهم و زیرساختی شبکه ملی اطلاعات است گفت: با اجرای این طرح ۸۰ درصد خانوارهای مازندرانی از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.

اسماعیل اعزی در آئین آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر چالوس با بیان اینکه بهره مندی ۸۰ درصد خانوارها از اینترنت پرسرعت از جمله برنامه های مهم وزارت ارتباطات است، اظهار کرد: این پروژه اولین بار در استان مازندران در شهر چالوس اجرایی می شود.

اعزی از این طرح به عنوان‌ یکی از پروژه های مهم و زیرساختی و زیربنایی شبکه ملی اطلاعات یاد کرد و گفت: تنها راه محقق شدن ایجاد آزادراه اطلاعاتی، شبکه ملی اطلاعات است.

وی راه و جاده را مولفه مهم توسعه و آبادانی هر منطقه برشمرد و با بیان اینکه ارتباطات بزرگراه توسعه است تاکید کرد: با ایجاد این بزرگراه، اقتصاد دیجیتال و کسب و کارهای فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش بنیان می توانند از این فضا استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری مازندران ادامه داد: یکی از دلایل عدم موفقیت این بوده که تاکنون این آزاد راه اطلاعاتی ایجاد نشده بود اما خوشبختانه با توجه به تکلیف مجلس به دولت، همه تلاش وزارت ارتباطات برای تحقق این مهم است.

اعزی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر شبکه داخلی ارتباطات کشور از نظر اینترنت مشکلی نداشته است، یادآور شد: این موضوع نشان می دهد شبکه اطلاعات از نظر پلتفرم های داخلی مشکلی نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود این پروژه در همه مناطق استان اجرا شود، افزود: در حوزه روستایی هم اقدامات خوبی انجام شد و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در فاز نخست در حال اجرا است همچنین همزمان با فیبر نوری در حوزه شهری، اجرا در روستا نیز در دستور کار است.

مدیرکل ارتباطات مازندران با اینکه اجرای فیبر نوری در هفت شهر استان در مرحله مذاکره اولیه هست، متذکر شد: هر شرکتی که دارای مجوز باشد در این زمینه می تواند با ما همکاری کند. حداقل باید ۶۵۰ هزار خانوار در استان از اینترنت پرسرعت برخوردار شوند و انتظار است همه مدیران کمک کنند.

پوشش ۳۵ هزار خانوار چالوسی از اینترنت پرسرعت

در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت آسیاتک مازندران با بیان اینکه ظرف مدت ۶ ماه ۳۵ هزار خانوار چالوسی تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می گیرند گفت: اجرای پروژه فیبر نوری به خانوارها کمک می کند که دسترسی پرسرعتی به شبکه ملی اطلاعات داشته باشند.

محمدعلی یوسفی زاده با بیان اینکه اجرای این پروژه بزرگراه های اطلاعاتی دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را با آخرین تکتولوژی روز دنیا برای چالوس و نوشهر رقم خواهد زد، اظهار کرد: تغییر و ارتقا در همه ارتباطات شهری لازم و ضروری است و در این راستا نیاز است همه مسئولان کمک کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به نظر دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات مبنی براینکه بخش خصوصی وارد اینگونه پروژه ها شود، افزود: در این راستا این دستورالعمل  به شرکتها ابلاغ شد و از سال ۸۲ نیز بعد از ایجاد سازمان تنظیم مقررات و تغییر ساختار در وزارت ارتباطات، شرکت آسیاتک سرویس دهنده به تلفن ثابت با خدمات دیتا است.

مدیر عامل شرکت آسیاتک با بیان اینکه رویکرد توسعه ای آسیاتک از سال ۸۲ در حوزه های مختلف ارتباطات بوده است، تصریح کرد: این یک شرکت سهامی عام است و چند صد هزار نفر سهامدار دارد و توسعه ارتباطات از اهداف آن بوده که در حال پیش بردن است.

یوسفی زاده طرح فیبر نوری را یکی از کلان پروژه های شرکت برشمرد و از مذاکره با شهرداری ها در برخی شهرهای استان خبر داد و گفت: پوشش یک میلیون خانوار مازندرانی به عهده آسیاتک گذاشته شده است و قصد داریم فیبرنوری را علاوه بر کل استان مازندران در دیگر استان ها نیز اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه این پروژه در چالوس با هزینه ای بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد افزود: درصدد هستیم طی ۶ ماه سرویس پایدار و کاملی را به ۳۵ هزار خانوار چالوس دهیم.

print

پاسخی بگذارید