گروه: اقتصادی
تاریخ: ۲۱:۲۷ :: ۱۳۹۸/۱۱/۱۶

در پنجمین روز دهه مبارک فجر و با حضور استاندار گیلان ۲۶ پروژه صنعتی و غیر صنعتی ، بندری ، فرهنگی و اجتماعی با میزان سرمایه گذاری ۶۶۷ میلیارد ریالی در منطقه آزاد انزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر ۲۶ پروژه در حوزه های صنعتی،  بندری، فرهنگی و اجتماعی با میزان سرمایه گذاری ۶۶۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۶۹ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت .

از این تعداد ۹ واحد تولیدی و صنعتی  با سرمایه گذاری بخش خصوصی به صورت رسمی به بهره برداری رسید که  چهار واحد در بخش پوشاک و یک واحد تولیدکننده جلیقه نجات و تجهیزات ایمنی کشتی  و سه واحد تولیدی دیگر در زمینه محصولات بهداشتی، بسته بندی محصولات غذایی و تولید انواع روغن و قطعات خودرو شروع به کار کردند.

حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های حوزه صنعتی منطقه آزاد انزلی که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرند ۵۰۰ میلیارد ریال با ایجاد فرصت شغلی مستقیم برای ۲۳۵ نفر اعلام شده که نقش بخش خصوصی و سرمایه گذاری در زمینه طرح های غیر صنعتی شامل احداث انبار سرپوشیده کالای عمومی به مساحت پنج هزار متر مربع و مخزن سقف ثابت روغن با ظرفیت هفت هزار مترمربع قابل توجه و با یکصد و ۲۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری، اشتغالزایی برای ۱۵ نفر را موجب شده است.

از سوی دیگر طرح های زیرساختی که با سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در مدار خدمات رسانی قرار می گیرند در حوزه بندری و تکمیل بخش دیگری از زیرساخت های مورد نیاز مجتمع بندری کاسپین، شامل نرم افزار جامع بندری، پنجره واحد خدمات بندری و میز خدمت، باسکول ۸۰ تنی مجتمع بندری کاسپین و سر در ورودی این مجتمع بندری بود که با اعتباری ۱۲ میلیارد ریالی از منابع این سازمان و ایجاد شغل برای ۱۴ نفر در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید .

همچنین در راستای توسعه شبکه خدماتی بانکی در سطح منطقه آزاد انزلی و  به منظور خدمات رسانی به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، شعبه بانک تجارت در مجتمع تجاری کاسپین منطقه نیز در این ایام شروع به کار کرد .

تجدید پیمان با آرمانهای شهدا و تجلیل از خانواده معزز شهداء، اجرای برنامه عصر شعر انقلاب در تالار فرهنگی منطقه آزاد انزلی، رونمایی از کتاب والدین شهدای منطقه، برپایی نمایشگاه نقاشی در تالار فرهنگی منطقه و برگزاری مسابقات ورزشی، در کنار سایر رویدادهای فرهنگی از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در گرامیداشت چهل و یکمین فجر پیروزی انقلاب است که از سوی این سازمان در سطح منطقه برگزار می شود.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است .

print

پاسخی بگذارید